اثرگذاري بتن در اقتصاد کشورها بي نظير است

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: بتن به عنوان عنصري فراگير و غير قابل جايگزين در اقتصاد کشورها از جنبه هاي مختلف توليد، اشتغال، محيط زيست و توسعه بسيار اساسي و تعيين کننده شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمود فاطمي عقدا در نشست خبري چهارمين کنفرانس بين المللي بتن در توسعه با بيان اينکه يکي از ارکان توسعه همه جانبه کشورها، توجه به فرآيند ساخت و ساز و گسترش کليه امور مربوط با آن است، گفت: کليه امور مربوط به آن فعاليت هاي علمي، تحقيقاتي و فني در اين حوزه است، گفت: استفاده از بتن به عنوان مصالح بسيار مهم نقش بسيار موثري در توسعه پايدار به عهده دارد.
وي ادامه داد: از بتن به عنوان عنصري نام آشنا، فراگير و غيرقابل جايگزين نام برده مي شود، به نحوي که نقش آن در اقتصاد کشورها از جنبه هاي مختلف توليد، اشتغال، محيط زيست و توسعه بسيار اساسي و تعيين کننده شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح کرد: پيچيدگي و ويژگي هاي اين عنصر آباداني، موجب شده که تحقيقات دامنه دار و وسيعي در حوزه هاي مختلف و اغلب در دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي کشورها انجام شود.
رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: تعامل علمي بر روي نتايج طرح هاي پژوهشي و آخرين دستاوردهاي فني و تخصصي در شناخت ويژگي هاي گوناگون بتن براي شرايط محيطي مختلف موجب شده تا ضمن آشنايي با پيشرفت علمي و فناوري هاي جديد ، امکان ارزيابي آسيب وارده بر ساختمان هاي بتني بر اثر ضربه خيزي و ساير مشکلات مربوط به بتن و اجزاي آن حاصل شود.
وي با اشاره به اينکه مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي در مسير تحقق اهداف و اجراي برنامه هاي خود اقدام به برگزاري چهارمين کنفرانس بين المللي بتن و توسعه نموده است، افزود: اين کنفرانس براي هر 4 سال يکبار برنامه ريزي شده که با برگزاري موفق سه دوره قبلي و استقبال جدي محققان، استادان ايراني و خارجي، دانشجويان، مهندسان و مديران  اجرايي کشور روبرو شده است.
فاطمي عقدا در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاري چهارمين کنفرانس با تکيه بر اهداف مختلف برنامه ريزي شده و در دستور کار مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي قرار گرفته که اميد است دستاوردهاي آن موجب رشد و بالندگي بيش از پيش عرصه ساخت و ساز در کشور شود./س
برچسب ها: بتن ، اقتصاد ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار