بجنورد/

پرداخت 54 میلیارد ریال غرامت از صندوق بیمه به کشاورزان در خراسان شمالی

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: سال گذشته از محل اعتبار صندوق بیمه محصولات کشاورزی 44 میلیارد و 725 میلیون ریال به کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، حسین دادزری با بیان این خبرگفت: درسال گذشته حدود 72 هزار و 261 هکتار از اراضی کشاورزی و چهار هزار و 599 هکتار از باغ های این استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار داشت.

وی شمار دام زیر پوشش بیمه این استان را 183 هزار و 499 واحدعنوان کرد و افزود: درسال گذشته سیل و خشکسالی به 14 هزار و 870 هکتار از کشتزارها و چهار هزار و 632 هکتار از باغ های این استان خسارت زده است.

وی علاوه بر آن سه هزار و 885 واحد دامی نیز بر اثر بلایای طبیعی تلف شدند که غرامت آن به تمام کشاورزان و دامداران خسارت دیده پرداخت شد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: درسال گذشته به 25 درصد از کشتزارهای زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی در استان خسارت وارد شده است.

دادزری افزود: غرامت به بیمه شدگان نیز بر اساس نوع بیمه سپاری و میزان خسارت های برآورد شده از سوی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان پرداخت شد.

وی تعداد کشاورزان بیمه گذار در این استان را 32 هزار و 663 نفرعنوان کرد و افزود: کشاورزان و باغداران محصولات زراعی و باغی خود را زیر پوشش بیمه قرار دهند تا از مزایای آن بهره مند شوند.

دادزری خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری نیز 11 هزار و 152 هکتار از سطح کشت بهاره و 65 هزار و 109 هکتار از اراضی کشت پاییزه استان زیر پوشش بیمه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مهلت بیمه سپاری محصولات زراعی کشت بهاره تا پایان خرداد از طریق کارگزاری بیمه محصولات کشاورزی ادامه دارد.

درخراسان شمالی 120 کارگزار بیمه، 25 ارزیاب و 95 بیمه گر در خصوص بیمه محصولات کشاورزی فعالیت دارند./س

برچسب ها: پرداخت ، بیمه ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.