نشست خبری جشنواره بین‌المللی خلیج فارس:

صیانت از نام و هویت خلیج فارس هدف این جشنواره است

صیانت از نام و هویت خلیج‌فارس هدف جشنواره بین‌المللی خلیج فارس است.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، نشست خبری سومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج‌فارس با حضور "همایون امیرزاده‌" دبیر جشنواره خلیج‌فارس و "ابراهیم عزیزی‌" استاندار استان هرمزگان‌ در دبیر‌خانه شورای فرهنگی برگزار شد.



در ابتدا "همایون امیرزاده‌" دبیر جشنواره بین‌المللی خلیج‌فاتری در خصوص اهداف این جشنواره و اهمیت آن گفت؟: فراگیری اهداف جشنواره و رسانه‌ای شدن آن برای ما اهمیت به سزایی دارد و تقریبا سه سال پیش بعد از سفر هیات دولت به استان هرمزگان‌ مصوبه فرهنگی برای موضوع خلیج‌فارس مطرح شد و با توجه به اینکه این جشنواره سابقه برگزاری قبل از این سه سال را داشت این مصوبه راهبردی را در انسجام بخشی فراهم کرد.
وی ادامه داد: صیانت از نام خلیج‌فارس و دفاع از تعرضات به هویت خلیج‌فارس تقدیر از انقلابیون و مرزبانانی‌ که در مقابل هجوم حملات دشمنان دفاع کردند و همچنین خلق آثار فاخر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و حتی اقتصادی و سیاسی  از جمله اهداف و رویکرد این جشنواره است و سرانجام معرفی از شهدای خلیج‌فارس را در طول برگزاری خواهیم داشت.
"امیرزاده‌" عنوان کرد: به دنبال حمایت عزیزی استاندار هرمزگان‌ ‌و "حسینی‌" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره توانست سراسری و حتی بین‌المللی شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه عکاسی و تئاتر سه هنرمند و شش اثر تلویزیونی از جمله "نگین دریای فارس‌"، تله فیلم "آبی عمیق‌" مستند "ساحل نادر دریا‌" و برنامه رادیویی‌" گنجینه خلیج فارس‌" تقدیر خواهد شد همچنین از صیاد و بازرگان‌ خلیج‌فاری، سه رسانه برتر و خبرگزاری، رمان بایندوز‌ نوشته‌ی "رسول آبادیان‌" تقدیر می‌شود.
در ادامه "ابراهیم عزیزی‌" استاندار استان هرمزگان‌ و رئیس برگزاری جشنواره در خصوص خلیج‌فاری و جهات مهم این خلیج گفت: خلیج‌فارس ارگان استراتژیک جهان از منظر تاریخی، اقتصادی و سیاسی و حتی در حوزه‌های نظامی اهمیت شایانی دارد بی‌شک خلیج‌فارس در خاورمیانه به عنوان محور اصلی ارتباط اروپا، آفریقا و حتی جنوب‌شرقی است.
وی ادامه داد: خلیج‌فارس مدح آیینی فرهنگ‌های متنوع است که با توجه به وفور معادن نفت و گاز لقب مخزن و انرژی به این منطقه داده شده است.
"عزیزی‌" با اشاره به برنامه‌های استان هرمزگان‌ در هفته خلیج‌فارس افزود: در اولین روز چهارشنبه همایش خلیج‌فارس با محوریت جهاد دانشگاهی برگزار خواهیم کرد، افتتاح تمبر خلیج‌فارس، همایش ملی محیط زیست استان هرمزگان‌ با حضور معاون اول رئیس‌جمهور همایش حافظان قرآن و مدافعان خلیج‌فاری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دوچرخه‌سواری پیاده‌روی ، دیدار با خانواده شهدا، گفتگوی عاشقانه معلم و دانش‌آموز حمایت آموزش و پرورش همایش با حضور دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی، پرواز بادبادک‌ها مسابقه نقاشی، جلوه‌ةای رنگ عکس خلیج‌فاری یادواره شهدای خلیج‌فارس در دانشگاه علمی کاربردی، گلباران مکان شهدا توسط نیروی دریایی و رونمایی‌ از نقشه ایران با خاک رنگی از دیگر برتنامه‌های جشنواره خلیج‌فارس است.
"عزیزی‌" در خصوص زمان و مکان برگزاری جشنواره عنوان کرد: جشنواره از سوم تا دهم اردیبهشت ماه در هرمزگان‌، جزیره ابوموسی‌ برگزار خواهد شد.
گفتنی است؛ جشنواره خلیج‌فارس از سه تا ده اردیبهشت برگزار خواهد شد./ص
برچسب ها: نشست ، خبری ، خلیج ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.