محسن رضایی:

ساختار دولتی ایران رقیب مردم است/می‌خواهم نقاب از چهره‌های گمنام نخبگان بردارم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سوء مدیریت و طوفان کالاهای چینی را از مشکلات عرصه اقتصاد کشور برشمرد و گفت: برپایی سفره‌های حکومتیان و مردم به صورت جداگانه سبب شده است ساختار دولتی فعلی ایران، خود را رقیب مردم بداند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران از اصفهان، "محسن رضایی" عصر امروز در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان، با بیان اینکه دو مقوله سیاست و زندگی برای هر ملتی است، تصریح کرد: با اینکه در مسائل سیاسی و نظامی پیشرفت‌های فراوانی داشته‌ایم، اما در زندگی مردم ضعف‌های فراوانی وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه سیستم اقتصادی کشور بی‌ترمز راه خود را طی می‌کند، تأکید کرد: علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته تاکنون سند تحول مناسبی در مقوله اقتصاد کشور وجود نداشته است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در مورد امور فرهنگی نیز شورای انقلاب فرهنگی طی ۳۰ سال گذشته نتوانسته اقدامات شایسته‌ای انجام دهد.
 
رضایی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران افزود: دنیای غرب نقطه ضعف کشور ما را شناخته، که البته می‌توانستیم کار را به شورای امنیت سرایت ندهیم.
 
وی گفت: دو مشکل سوء مدیریت و طوفان کالاهای چینی در کنار عقب‌ماندگی و تحریم اقتصادی وضعیت کنونی اقتصاد را به وجود آورده است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه و در پاسخ به سؤالات مطرح شده از سوی اساتید و دانشجویان دانشگاه تصریح کرد: شعار اصلی من نوسازی دولت است.
 
وی گفت: دولت و ملت در یک خانواده جای دارند و رفتار اعضای خانواده نسبت به یکدیگر باید اسلامی و ایرانی باشد.
 
رضایی تاکید کرد: یکی از مشکلات فعلی، رسوخ امر سیاست در تمام امور جامعه مانند امور فرهنگی و ورزشی است که باید از آن به شدت پرهیز کرد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد اقتصاد بیمار ایران گفت: مردمی نبودن، تک‌محصولی بودن و تحریم‌ها آسیب‌پذیری اقتصاد کشور را به دنبال دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران باید تولیدگرا شود، افزود: انضباط‌بخشی به امور مالی و دولتی و ساماندهی یارانه‌ها از جمله اقدامات آینده برای درمان اقتصاد است.
 
رضایی گفت: هدف من برداشتن نقاب از چهره‌های گمنام نخبگان ایرانی مانند دانشجویان است تا مشکلات ایران برطرف شود.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد حبس خانگی کروبی و موسوی بیان داشت: بهتر است مسئله را سیاسی نکنیم و این امر را به قوه قضاییه بسپاریم.
 
وی با اشاره به حادثه پیش آمده در دوبی برای فرزندش گفت: او به قتل رسید و به نظر می‌رسید موساد دخالت داشته، ولی هنوز قطعیتی وجود ندارد.
 
رضایی بیان داشت: در امر ارتباط با آمریکا و انگلیس و به قول رهبر انقلاب با رعایت خطوط قرمز می‌توان با احتیاط قدم برداشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: رضایی ، سیاست ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار