تا پایان خرداد؛

تصمیمات پیرامون کنکور نهایی می شود

با نهایی شدن تاثیر 25 درصدی سابقه تحصیلی در کنکور 93 تا یک ماه آینده تصمیمات شورای سنجش و پذیرش دانشجو روشن می شود.

دکتر رضا صابری، رئیس کمیته آموزش عالی و پزشکی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سوابق تحصیلی در سال های گذشته فقط تاثیر مثبت داشت اما شورای سنجش و پذیرش به دنبال اعمال تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی است که تفاوت اساسی با تاثیر مثبت در قبولی متقاضیان 93 دارد.

وی افزود: تا زمانیکه آموزش و پرورش بتواند آزمون های نهایی استاندارد را برای سابقه تحصیلی برگزار و اعلام کند، برگزاری کنکور عملا در کنار سابقه تحصیلی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هر زمان که شورای سنجش و پذیرش به این نتیجه برسد که میزان سابقه تحصیلی برای پذیرش دانشجو کفایت می کنند از برگزاری کنکور صرف نظر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در پذیرش 93 تاثیر کنکور در پذیرش کمتر می شود خاطر نشان کرد: یک بخش از رشته محل ها که از سال تحصیلی آزمون پذیرش بدون آزمون را آغاز کرده اند در سال 93 افزایش خواهند یافت و این در حالی است که در همه رشته محل ها آزمون تخصصی برگزار نخواهد شد و تا حدی اثر گذاری کنکور را کاهش می دهد.

وی یادآور شد: از سال 93 در یک فاصله 5 ساله روند پذیرش دانشجو به گونه ای می شود که 85 درصد ظرفیت پذیرش فقط سابقه تحصیلی خواهد بود.

وی گفت: میزان 25 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سخت و راحت 93 به یک اندازه خواهد بود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار