اراک/

چهار پروژه تولید کود ورمی کمپوست در ساوه افتتاح شد

همزمان با هفته زمین پاک، چهار پروژه تولید کود ورمی کمپوست در ساوه و به صورت نمادین در روستای بالقلو از توابع بخش نوبران این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، پروژه تولید کود ورمی کمپوست در روستای بالقلو با صرف 20 میلیون ریال اعتبار از سوی بخش خصوصی راه اندازی شد.
در سه پروژه دیگر سایت بازیافت شهر ساوه نیز روزانه حدود سه تن کود ورمی کمپوست در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع تولید می شود.
این مراکز شامل مرکز تحقیقات ساوه، روستای چاهک و غرق آباد است که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در صورت تقویت آنها میزان تولید به حدود 10 تن در روز افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه در حاشیه مراسم افتتاح این طرح ها گفت: جلوگیری از خروج مبالغ بالای ارز ناشی از واردات بیش از اندازه کودهای شیمیایی، کاهش حجم و وزن زباله های تولیدی، توسعه پایدار کشاورزی، حفظ محیط زیست و مصرف محصولات ارگانیک از مهمترین مزایای تولید کود ورمی کمپوست در این شهرستان است.
یزدی برخی خواص فیزیکی و مکانیکی کود ورمی کمپوست را توانایی نگهداری آب به میزان بالا، عاری بودن از بذر علف های هرز و باکتری های غیرهوازی و قارچ ها عنوان کرد.
وی اظهار کرد: ورمی کمپوست متشکل از ورمی (کرم خاکی) و کمپوست (کود آلی) به معنای نوعی کود آلی است که از فعالیت کرم خاکی حاصل می شود.
وی با اشاره به اینکه کود ورمی کمپوست برای تولید محصولات ارگانیک نقش حیاتی دارد، بیان کرد: مشارکت مردمی و اجرای طرح کود ورمی کمپوست علاوه بر ساماندهی پسماندهای تر کشاورزی و خانگی از نظر ارزش افزوده و اقتصاد خانوار نقش مهمی دارد و ضمن تولید کود

ارگانیک از محل پرورش کرم خاکی نیز درآمد مضاعف برای خانوارها ایجاد می شود./س

برچسب ها: تولید کود ، کمپوست ، ورمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.