فردا از مقابل حوزه هنري صورت مي گيرد؛

خداحافظي با سردبير"كيهان بچه ها"

امیر حسین فردی نویسنده پیشكسوت ادبیات انقلاب اسلامی، مدیر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری، سردبیر و مدیر مسئول «كیهان بچه‌ها» و از موسسان كتابخانه مسجد جواد الائمه در گذشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، امیر حسین فردی نویسنده پیشكسوت ادبیات انقلاب اسلامی و مدیر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری به دلیل عارضه قلبی عصر امروز  پنجشنبه 5 اردیبهشت در راه انتقال به بیمارستان به دلیل مشكلات تنفسی در گذشت.

امیرحسین فردی ، پنجم مهرماه ١٣٢٨، در روستای «قره تپه» واقع در دامنه جنوبی كوه سبلان متولد شده است. وی بخشهایی از دوران كودكی و نوجوانی خود را در دامنه‌های سرسبز سبلان سپری كرده است كه خود این نویسنده از این سال ها با حسرت و خاطراتی زیبا یاد می كرد.
فردی با آمدن به تهران با ادبیات آشنایی و انس بیشتری گرفت و حضور فعالش در عرصه‌‌های اجرایی حوزه ادبیات ـ به خصوص ادبیات داستانی ـ در این سالها از او چهره‌ای سختكوش و مقاوم ساخت.

خالق رمان "اسماعیل" از مؤسسان كتابخانه مسجد جوادالائمه(ع) در سال 1355و تشكیل شورای نویسندگان آن مسجد بود.

در حوزه مسئولیتهای اجرایی وی هم، می‌توان به عضویت در حوزه هنری، سردبیری و مدیر مسئولی «كیهان بچه‌ها» ، مؤسس و مدیر مسئول كیهان علمی، عضویت در شورای داستان كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، عضویت در شورای داستان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، مسئولیت جشنواره انتخاب كتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، مسئولیت شورای ادبیات داستانی نیروی مقاومت بسیج، مدیریت كارگاه قصه و رمان، دبیر جشنواره داستان انقلاب و مدیر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری، اشاره كرد.

چندین بار داوری برای كتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، كتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، جشنواره ادبیات داستانی بسیج، جشنواره راهیان نور، انجمن قلم ایران، جشنواره قصه‌های قرآنی از تجربه‌های دیگر فردی بود.

از میان آثار فردی، می‌توان به اسماعیل، آشیانه درمه، سیاه چمن، یك دنیا پروانه و كوچك جنگلی اشاره كرد و جدیدترین اثرش نیز "گرگ سالی" نام داشت و بنا بود به زودی آن را منتشر كند كه دارفانی را وداع گفت.
پیکر این نویسنده‌ی پیشکسوت ادبیات انقلاب و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه‌ی هنری ساعت 10 صبح از مقابل حوزه‌ی هنری تشییع و در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار