قيمت خريد تضميني گندم از 650 تومان به 770 تومان افزايش يافت.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،استاندار خوزستان در جلسه کارگروه توسعه کشاورزي استان افزود: مابه‌التفاوت مبلغ گندم خريداري شده از آغاز برداشت تاکنون به حساب کشاورزان پرداخت خواهد شد.
حجازي با اشاره به اينکه فرمانداران و مديران جهاد کشاورزي شهرستان‌ها بايد کشاورزان را به فروش گندم خود به شرکت غله و خدمات بازرگاني تشويق کنند، گفت: شرکت غله و خدمات بازرگاني ملزم به خريد گندم از کشاورزان استان است و گندم مازاد بر مصرف نيز صادر مي‌شود.
وي با اشاره به تسهيلات اختصاص يافته به بخش کشاورزي خوزستان در سال جديد، افزود: امسال 450 ميليارد تومان تسهيلات با سود هفت درصد به طرح توسعه کشاورزي اختصاص يافت که بيشترين تسهيلات در سطح کشور به اين  استان داده شده است.
استاندار خوزستان با بيان اينکه با اين ميزان اعتبار مي‌توان طرح‌هايي مانند شيلات، دامداري و دامپروري را راه‌اندازي کرد، افزود: فرمانداران بايد سرمايه‌گذاران هر منطقه را شناسايي و طرح‌هاي بزرگ کشاورزي را به آنها معرفي کنند.
حجازي همچنين هشدار داد؛ اگر متقاضيان طرح‌هاي کشاورزي تا سه هفته ديگر پرونده‌هاي خود را نزد بانک‌ها تکميل نکنند، از ليست طرح توسعه کشاورزي حذف مي‌شوند.
در سال زراعي جاري حدود 750هزار هکتار از اراضي خوزستان زيرکشت گندم قرار گرفته که از اين رقم 480هزار هکتار آبي و بقيه ديم است.
زمينهاي کشاورزي در بيشتر شهرهاي استان خوزستان از جمله دشت آزادگان، خرمشهر، شادگان ، شوش ، انديمشک و دزفول به زير کشت اين محصول رفته است.
استان خوزستان در سال زراعي گذشته با توليد يک ميليون و 500 هزار تن انواع محصولات زراعي مقام نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
حجازي همچنين گفت : فروش گندم خوزستان به دلال عراقي کذب محض است.
وي افزود: برخلاف آنچه گفته‌اند، فروش گندم خوزستان به دلال عراقي کذب محض بوده و خروج گندم از مرز ممنوع است.

برچسب ها: گندم ، تضمین ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار