خراسان جنوبی/

آبرسانی بیش‌ از 18 هزار متر مکعب برای عشایر نهبندان

سرپرست اداره امور عشایر نهبندان گفت: در راستای خدمات‌رسانی به عشایر شهرستان نهبندان بیش ‌از 18 هزار مترمکعب آب‌ در سال گذشته به محلات عشایر حمل شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد جهان‌بین، در ارتباط با درصد جمعیت عشایر نهبندان اظهار داشت: حدود 30 درصد از جمعیت شهرستان نهبندان را عشایر تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات دامی عشایر نهبندان در سال گذشته 360 تن بوده است، ادامه داد: از این مقدار تولیدات دامی 120 تن محصولات لبنی، 40 تن پشم و کرک و 200 تن گوشت بوده است.

توزیع بیش از 4 هزار تن علوفه بین دام‌های عشایر نهبندان

سرپرست اداره امور عشایر نهبندان با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از 4 هزار تن علوفه بین دام‌های عشایر نهبندان توزیع شده است، ادامه داد: از این مقدار علوفه توزیع شده هزار تن علوفه یارانه‌ای بوده است.

جهان‌بین با اشاره به اقدامات سال گذشته گفت: با وجود مشکلات اعتباری در سال گذشته در راستای خدمات‌رسانی به عشایر بیش‌از 18 هزار مترمکعب آب‌ به محلات عشایر حمل شده است.

 

وی با بیان اینکه طوایف زیادی از عشایر در نهبندان زندگی می‌کنند، تصریح کرد: از جمله این طوایف طایفه اردونی، حسینی بهلولی، یوسف‌زهی، جمال‌زهی، آخوندی، محمودی و غیره است که بزرگترین طایفه عشایری نهبندان طایفه اردونی است.

این مسئول از اقداماتی که برای آموزش عشایر نهبندان صورت گرفته است خبر داد و افزود: از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان مرکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای آموزش‌هایی به عشایر نهبندان صورت گرفته است.

بیش‌از 500 خانوار عشایر نهبندان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند

سرپرست اداره امور عشایر نهبندان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش‌از 500 خانوار زیر پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفته‌اند، گفت: در سال گذشته تعداد 40 هزار راس دام عشایر نهبندان زیر پوشش بیمه دام قرار گرفته است.

جهان‌بین یادآور شد: مناطق ییلاقی شهرستان نهبندان شامل تگ‌سهلو، دشت چاه‌داشی و میغان، دشت شوراب ‌میان‌کوه و مناطق مرتفع و کوهستانی کوه‌باران است.

وی با اشاره به خشکسالی‌های چندین ساله در که در شهرستان نهبندان وجود داشته، خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های پی‌در پی و فقر شدید مراتع در شهرستان نهبندان خسارت‌های جبران‌ناپذیری به عشایر این شهرستان وارد شده است به طوری که عشایر متقاضی علوفه یارانه‌ای هستند.
برچسب ها: نهبندان ، آبرسانی ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.