خراسان جنوبی/

ثبت 12 موقوفه به ارزش 350 میلیارد ریال در نهبندان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: در سال گذشته 12موقوفه در این شهرستان به ارزش 350 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حجت‌السلام محمد الهی در بیرجند با بیان اینکه بیشترین وقف‌های این شهرستان برای عزاداری‌ها است، اظهار داشت: از این وقف‌ها می‌توان به وقف آب اراضی روستای میغان که صرف برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) در روستای دهنو شده اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد 352 موقوفه و 604 رقبه در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: طی سال گذشته 12موقوفه در این شهرستان به ارزش 350 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

وقف 40 میلیون ریال برای آبادی مسجد ابوالفضل(ع)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان تصریح کرد: بیشترین موقوفات نهبندان در بخش مرکزی این شهرستان از جمله روستاهای میغان، رومه و دهنو ثبت شده است.

الهی به مهم‌ترین وقف‌های شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: مهم‌ترین این وقف‌ها شامل یک‌هزار متر زمین مزروعی برای ساخت حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) نهبندان و وقف شش دانگ منزل مسکونی برای پرورش ایتام بی‌سرپرست و بدسرپرست این شهرستان بوده است.              
                                 

وی افزود: همچنین وقف 40 میلیون ریال برای آبادی مسجد ابوالفضل(ع) که در پنج کیلومتری جاده نهبندان، زاهدان واقع شده به ثبت رسیده است.

وقف پشتوانه اسلام است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان قدیمی‌ترین موقوفه این شهرستان را موقوفه خالق‌آباد عنوان کرد و متذکر شد: این موقوفه برای برگزاری مراسم دهه اول محرم در سال 1223 هجری قمری توسط خانم زینب‌نساء وقف شده که شامل 222 خاویه آب قنات خالق‌آباد است.

الهی با بیان اینکه وقف پشتوانه مستحکمی برای دین مبین اسلام از صدر اسلام تاکنون بوده است، متذکر شد: علما و دانشمندان برای وقف اهمیت زیادی قائل شده و به آن عمل می‌کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت ترویج و تبلیغ وقف می‌توان شاهد شکوفایی در همه زمینه‌ها از جمله اشتغال، ازدواج آسان و خرید جهیزیه باشیم.
برچسب ها: خراسان ، نهبندان ، موقوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.