طراحی تندیس جشنواره رضوی کودک و نوجوان به مسابقه گذاشته شد

جشنواره بین‌المللی رضوی کودک و نوجوان، طراحی تندیس این جشنواره را از طریق فراخوان به مسابقه می‌گذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیرخانه این جشنواره از تمامی هنرمندان طراح، اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان دعوت کرده است تا روز 15 خرداد با هنر فاخر خود تندیس ویژه این جشنواره را ماندگار کنند. طرح‌های ارسال شده در کمیته داوری بررسی و طرح برنده اعلام خواهد شد.
بر همین اساس، استفاده از عبارت‌هایی مانند "آرم کانون و دبیرخانه دایمی"، "با کریمان کارها دشوار نیست"، "دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)"، "نام استان" و "کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان" از ویژ‌گی‌های طرح‌های پیشنهادی به شمار می‌رود.
در عین حال، از آن‌جایی که تمام جشنواره‌ها دارای یک تندیس بوده و فقط پلاک و نشان‌ آن‌ها تغییر پیدا خواهد کرد، ضروری است موضوع و دوره آن مشخص شود.
از دیگر خصوصیات این طرح برخورداری از پویایی پایدار تندیس است بدان‌ معنا که با گذر زمان همچنان نمایان‌گر اهداف و فعالیت‌ جشنواره‌های رضوی باشد و طرح‌های ارسالی باید فاقد هرگونه مشابهت یا نسخه‌برداری از تمام یا قسمتی از طرح‌های موجود (داخلی یا خارجی) باشند.
دبیرخانه این جشنواره همچنین اعلام کرده است که از به کارگیری ایده‌های مختلف در یک اثر به صورت هم‌زمان خودداری و برای هر مفهوم یا ایده یک طرح مجزا ارایه شود و تندیس منتخب بخشی از دارایی انحصاری دبیرخانه جشنواره کودک و نوجوان رضوی محسوب می‌شود و این بدین معنا است که دبیرخانه حق استفاده و تطبیق آن را در هر زمان خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، طرح باید از هر 4 طرف نمای مناسب و قابلیت مورد نیاز در حجم‌سازی برای ساخت تندیس را داشته باشد، شرکت کنندگان مجاز به ارسال حداکثر سه طرح هستند، تمامی حقوق طراحان در استفاده از آثار محفوظ است و دبیرخانه به هیچ عنوان بدون هماهنگی حق استفاده از آثار را به خود نمی‌دهد.
هنرمندان می‌توانند فایل مدل‌سازی شده از چهار نمای تندیس و 3 نسخه پرینت از طرح خود را به همراه معرفی اجمالی خود و اطلاعات تماس، همچنین توضیح‌هایی در رابطه با طرح، نحوه اجرا و جنس تندیس را به صورت فایل تایپ شده ارسال کنند.
گفتنی است فایل ارسالی با دقت 300 DPI و به صورت RGB و با تمامی مشخصات رنگی و سیاه و سفید تهیه و ارسال شود.
علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های خود را به نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون ارسال کنند.
دبیرخانه این جشنواره لوح تقدیر و مبلغ20میلیون ریال را به اثر برگزیده و لوح تقدیر و مبلغ 7میلیون ریال نیز به 2 اثر دوم و سوم جایزه می‌دهد.
آخرین مهلت ارسال آثار 15 خرداد و انتخاب اولیه 25 خرداد و نتیجه آن 30 خرداد اعلام می‌شود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان و 16 جشنواره یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) را بر عهده دارد./ص
برچسب ها: تندیس ، جشنواره ، کودک ، فراخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار