مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک گفت: امروز مشکل اصلی تولیدکنندگان صنعت ریلی در کشور، نبود یک متولی قوی برای سازماندهی نیازها و تقسیم بازار داخلی بین تولیدکنندگان است.

محمدرضا مختاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود : در حال حاضر تولیدکنندگان خودروهای ریلی با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه‌ هستند که وجود یک متولی برنامه‌ریز و قدرتمند در این بخش می‌تواند بخش قابل توجهی از این مشکلات را برطرف سازد.

وی تصریح کرد: نبود سفارش بالفعل با وجود نیاز بالقوه، نبود جذب ظرفیت‌های تولیدی شرکت‌ها و فعالیت‌های آن‌ها با 25 تا 35 درصد ظرفیت و نبود توانایی مالی شرکت‌های بهره‌بردار برای خرید واگن از دیگر مشکلاتی است که تولیدکنندگان خودروهای ریلی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک افزود: کمبود نقدینگی تولیدکنندگان و پایین بودن مبلغ پیش پرداخت‌ها، واردات واگن و لکوموتیو از خارج از کشور به طرق مختلف و همچنین نبود اعتماد به دانش و توانایی‌های موجود در کشور نیز از دیگر چالش‌های پیش روی فعالان این عرصه محسوب می‌شود.

مختاری ادامه داد: رفع مشکلات و موانع برای استفاده از ظرفیت‌‌های تولیدی موجود کشور با استفاده از راهکارهایی چون انعقاد قراردادهای جدید برای خرید واگن و لوکوموتیو توسط شرکت‌های خصوصی و راه‌آهن، اجرایی شدن واقعی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های خریدار واگن از سوی بانک‌ها، برقراری سیستم‌های مشابه لیزینگ در بخش ریلی با توجه به اتفاق نظر همه ارکان نظام در زمینه لزوم توسعه حمل و نقل ریلی و برقراری طرح جایگزینی واگن‌های فرسوده با خرید واگن نو از شرکت‌های داخلی امکان‌پذیر است./س

برچسب ها: تولید کننده ، قطار ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.