تبریز/ همزمان با دور چهارم سفرهاي استاني رياست جمهوري

بهر ه برداری از۱۸ هزار و ۳۰۰ هكتار از اراضي پاياب سدهاي آذربايجان شرقي

۱۸ هزار و ۳۰۰ هكتار از اراضي پاياب سدهاي آذربايجان شرقي به بهره برداري مي رسد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، هاشمی با اعلام اين خبر افزود: اين اراضي شامل ۳۰۰۰ هكتار از اراضي شبكه آبياري و زهكشي خداآفرين ،۱۰ هزار هكتار از اراضي شبكه آبياري و زهكشي شهيد مدني،۱۰۰۰ هكتار از اراضي توسعه بهره برداري ارس در دشت گلفرج جلفا، ۷۰۰ هكتار از انتقال آب به دشت بناب ، دو هزار و ۵۰۰ هكتار شبكه آبياري و زهكشي آيدوغموش ، ۱۰۰۰ هكتار از اراضي شبكه هاي آبياري و زهكشي سد سهند ، ۱۰۰۰هكتار از اراضي شبكه آبياري و زهكشي دشت تبريز مي شود.

وي ميزان اعتبار هزينه شده براي اجراي اين اراضي را تا كنون ۴۱۶ ميليارد تومان اعلام نمود و افزود:از ابتداي فعاليت شركت آب منطقه اي آذربايجان شرقي تا پايان سال۹۰ ، ۴۶ هزار هكتار از اراضي پاياب سدها به صورت مدرن آماده شده بود كه اين مقدار تنها در سال ۹۱ ، ۱۸ هزار ۳۰۰ هكتار است.

مهندس هاشمی با اشاره به اين كه ۱۶ پروژه آبي مهر ماندگار استان آبي اند، پروژه هاي ياد شده را جزو پروژه هاي مهر ماندگار خواند كه وضعيت آنها در آخرين بازديد دستيار ويژه رئيس جمهور رضايت بخش اعلام شده بود.

وي با اشاره به اين كه مجموعه اين بازديدها و اهتمام جدي دولت براي به ثمر رسيدن پروژه هاي مهر ماندگار در تخصيص اعتبار پروژه هاي مهر ماندگار بسيار تأثيرگذار بودهاند اظهار داشت: بيشترين تخصيص اعتبار در سال ۹۱ مربوط به پروژه هاي آبي آب منطقه اي آذربايجان شرقي است كه در راستاي استفاده بهينه آب طراحي شده و آثار اجتماعي و اقتصادي مطلوبي در منطقه خواهند داشت.

مهندس هاشمی در پايان از تلاش و همكاري هاي فرمانداران ،سازمان جهاد كشاورزي، پيمانكاران و مشاوران و به ويژه كشاورزان و روستائيان شريف كه اكثر اراضي طرح ها را به صورت مشاركت مردمي در اختيار اين طرح ها قرار داده اند، قدرداني نمود./س

برچسب ها: اراضی ، پایاب ، سدهای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.