شكست ركود بازار خودرو در انتظار تعيين تكليف قطعي قيمت‌ها

در شرایطی که تعيين تكليف قیمت‌گذاری خودرو بعد از گذشت حدود سه ماه هنوز به نتیجه قطعي نرسیده ، خودروسازان نسبت به اين روند و ركود ايجاد شده در بازار شكايت دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، موضوع قيمت گذاري خودرو بيش از 2 ماه است که به طور جدي بر عهده شوراي رقابت گذاشته شده و از آن زمان تا کنون بازار خودرو در انتظار کاهش قيمت وعده داده شده از سوي اين شورا در رکود به سر مي برد. 

طي اين مدت، رییس این شورا بارها موعد جدیدی را برای اعلام دستورالعمل نهایی و قیمت جدید خودروها اعلام کرده اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. 

طولاني شدن زمان اعلام نتيجه قطعي سبب شده خودروسازان و حتي قطعه سازان نسبت به اين وضعيت، اظهار نارضايتي کنند چراکه ميزان خريد و فروش خودرو در 2 ماهه اخير به وي‍ژه چند روز گذشته به حد قابل توجهي کاهش يافته است.

نتیجه این وضعیت تعطیلی برخی واحدهای قطعه‌سازی، افت شدیدتر تولید خودرو در فروردین ماه و همچنین نارضایتی خریداران از طولانی شدن بلاتکلیفی در این زمینه است.

بر اساس اين گزارش داوود میرخانی رشتی با انتقاد از طولاني شدن مدت زمان تعيين قيمت خودرو، اظهار داشت: بیش از دو ماه است که شورای رقابت به بهانه تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری، بازار خودرو را به رکودی بی‌سابقه کشانده است. 

مشاور انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه بازار خودرو به رکودی بی‌سابقه فرو رفته است، از شورای رقابت خواست با توجه به بلاتکلیفی دو ماهه خودروسازان و مردم، هرچه زودتر تکلیف قیمت خودروهای داخلی را مشخص کند. 

وی با بیان اینکه در این مدت فروش خودروسازان در حد بی‌سابقه‌ای کاهش یافته و روند ورود نقدینگی به شرکتهای خودروساز قطع شده است، خاطرنشان کرد: در نتیجه این وضعیت بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان افزایش یافته و به موازات آن با تعطیلی برخی واحدها، تولید قطعات خودرویی کاهش یافته است. 

میرخانی ادامه داد: این وضعیت مصرف‌کنندگان، خودروسازان و قطعه‌سازان را در چرخه باطلی گرفتار کرده است به‌گونه‌ای که به دلیل عدم تامین نقدینگی و پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، تولید خودرو کاهش یافته و به دنبال آن با افت تولید، هزینه‌های تمام شده و قیمت فروش خودرو افزایش یافته که این موضوع نیز نارضایتی خریداران را به دنبال داشته است./س
برچسب ها: شکست ، بازار ، خودرو ، تکلیف ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۹:۲۸ ۱۰ دی ۱۳۹۲
اتحاد مصرف کنندگان در عدم خرید خودرو کمر قیمتها راخواهد شکست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
دوستان نخريد
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۹:۱۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
نخرید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
محمدهلالی
۱۵:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
نخریدتاارزان شود
Iran (Islamic Republic of)
وطن
۱۵:۲۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
تحرِِيــــم تحريم تا آزادي افسار قيمت ها از دست دلالان بازار!
شوراي رقابت به داد مردم برسد...
Iran (Islamic Republic of)
مصطفي
۱۵:۲۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
اگر مردم خريد نكنند بازهم قيمت كمتر مي شود
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۵:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
اگر بعد از قیمت گذاری به همین منوال باشد بازم تحریم میکنیم تا بی انصافان به سزای اعمالشون برسن
Iran (Islamic Republic of)
hggjh
۱۴:۳۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
ماشین نخرید تا ارزان شود مخصوصا ماشین های گران
Iran (Islamic Republic of)
hossein
۱۵:۱۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
100% موافقم مردم نخرید ترا بخدا نخرید تا ارزان شود .
آخرین اخبار