بوشهر/

خود فراموشی از معضلات تبلیغات دینی است/ منبر قدیمی‌ترین ابزار ارشاد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: خود فراموشی یکی از نقاط آسیب‌پذیری تبلیغات دینی است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا در جلسه هم‌اندیشی روحانیون شهرستان دشتستان اظهار داشت: وقف در اسلام جایگاه خاصی دارد و تبلیغ روحانیون عامل مهمی در گسترش روحیه وقف است.

وی افزود: در زمان‌های گذشته و با نبود وسایل ارتباط جمعی پیشرفته، شاهد وقف‌های فراوانی بوده‌ایم که حاصل استفاده از منبر و تبلیغات موثر روحانیون بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان اضافه کرد: تبلیغات روحانیون فرصت مغتنمی است تا ارزش‌ها و سنت‌های حسنه از جمله سنت حسنه وقف که باعث حیات اقتصادی فعال و پویا در جامعه اسلامی می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد و به مردم منتقل شود.

وی تصریح کرد: منبر قدیمی‌ترین ابزار برای ارشاد است که هم اینک نیز کارایی مؤثری دارد و مبلغ باید از این فضا برای شناساندن سنت حسنه وقف استفاده کند.

محمودی‌نیا در ادامه یادآور شد: توکل به خداوند، توسل به اهل بیت (ع)، اخلاص در عمل، صدق گفتار و رفتار، امانتداری، ساده زیستی و بی اعتنایی به دنیا همه از دلایل موفقیت در تبلیغ است.

وی اضافه کرد: مبلغ باید در امر جامعه‌شناسی و شناخت نیازهای فرهنگی مردم توانمند باشد، محیط تبلیغ خود را به‌خوبی بشناسد، با مطالعه تجارب دیگران از روش‌ها و راه‌های دیگر مبلغین بهره‌برداری کند و همواره سعی داشته باشد به آنچه که می‌گوید عمل کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان تاکید کرد: مبلغ باید میزان یادگیری و توانایی ذهنی مخاطبان و مراحل عینی و انتزاعی تفکر آنان را بداند و شیوه تدریس و جذب متعلم را بشناسد.

محمودی‌نیا در ادامه گفت: خود فراموشی یکی از نقاط آسیب‌پذیری تبلیغات دینی است؛ سخن مبلغ در ابلاغ و تبیین معارف دینی، زمانی در شنوندگان اثر ژرف و پایدار برجای می‌گذارد که گوینده خود نیز بهره‌ای از اثرات پیامش برده باشد.

وی اضافه کرد: مهم‌تر این که معقول و پسندیده نیست که دیگران را به نیکی و نیکو بودن دعوت و خود را فراموش کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان با اشاره به تجربه و اخلاص عمل مبلغ بیان کرد: از آن جایی که گوینده، خود آن مسیر را در عمل نیازموده، به خوبی نخواهد توانست الگویی عملی و راهکاری موفق، برای دیگران ترسیم کند./ج1

برچسب ها: تبلیغات ، اخلاص ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.