رئيس کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي:

تصويب 2 ميليارد دلار براي حمل و نقل درون شهري

در بودجه 92، 2 ميليارد دلار از صنوق ذخيره ارزي براي حمل و نقل درون شهري مصوب شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ؛ آقايي در سومين کنفرانس بين‌المللي پيشرفتهاي اخير در مهندسي راه آهن گفت: بودجه سال 92 در کميسيون تلفيق مورد بررسي و بخش درآمدي آن بسته شد و امروز نيز بخش هزينه اي بودجه در دست بررسي است.

وي ادامه داد:امسال 192 هزار ميليارد تومان بودجه عمومي دولت در نظر گرفته شده که به بخش بودجه عمراني همانند سال گذشته 40 هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده که از اين ميزان رقم 5 هزار ميليارد تومان بودجه عمومي به بخش راه و شهرسازي تعلق گرفت.

وي ادامه داد: در سال سوم قانون برنامه‌ي توسعه ايران قرار گرفته‌ايم و در تاکيدات قانون برنامه ضمن الويت گذاري، الزاماتي را هم به وزارت راه و شهرسازي براي ايجاد بانک اطلاعاتي در بخش حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازي ايجاد کنيم تا بر اساس آن اطلاعات جامعي را متمرکز کنيم.

رئيس کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامکي ادامه داد: در پايان سال سوم برنامه پنجم، طرح جامع حمل و نقل از مواردي است که وزارت راه و شهرسازي به صورت طرح جامع و مدون به تصويب دولت برساند زيرا با توجه به وسعت و ظرفيت کشورمان در بخش ريلي از توسعه و وسعت قابل قبولي برخوردار نشده است.

وي تصريح کرد: گام‌هاي خوبي براي احداث زير ساخت‌هاي ريلي برداشته که قريب به 10 هزار کيلومتر راه‌آهن در دست اجرا و ظرفيت احداث سالانه 1000 کيلومتر راه آهن را دارد.

آقايي اضافه کرد: علاوه بر بودجه مصوب، قطعات شهري 1100 ميليارد تومان پيش‌بيني شد و 2 ميليارد دلار از صندوق ذخيره ارزي براي حمل و نقل درون شهري در افزايش سرعت حمل ونقل ريلي برون شهري 5 ميليارد دلار فانياس در بودجه 92 مصوب شده است.

رئيس کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در خصوص اجراي هدفمندي يارانه‌ها گفت: سال گذشته هدفمندي يارانه‌ها به خوبي اجرا نشده است که اميد است امسال با ظرفيت‌ها بر اساس واقعيت‌هاي موجود درآمد پايداري را فراهم کنيم./عب
برچسب ها: تومان ، کمیسیون ، میزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار