ولایتی در اختتامیه اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی:

علما نقش محوری در بیداری اسلامی دارند

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: علمابه لزوم بیداری اسلامی و نوآوری در این عرصه وقوف یافته اند در عرصه بیداری اسلامی علما نقش محوری برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر ولایتی در اختتامیه اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی گفت: با اعتقاد راسخ به علم و عالم منشأ پیوستن در جوامع مختلف است.

وی در ادامه افزود: این اجلاس گامی هرچند کوچک در جهت ایجاد فرصت مناسب برای تبادل نظر و گفتگوی منطقی علمای اسلامی در جهت جنبش بیداری اسلامی است، بیداری اسلامی به مرحله حساسی رسیده است که فرصت‌ها آن باید به کار گرفته شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: این اجلاس نقش نخبگان بویژه علمای اسلامی را دوچندان ساخته، فعالیت‌های علمی و هم‌اندیشی میان علما موجب حرکت و بیداری اسلامی است. رهبران با گسترش جنبش بیداری اسلامی جوامع را به سمت تمدن راهنمایی می‌کنند.

ولایتی ادامه داد: علمابه لزوم بیداری اسلامی و نوآوری در این عرصه وقوف یافته‌اند در عرصه بیداری اسلامی علما نقش محوری برعهده دارند. اگر آنها به مقابله با چالش‌هایی جدید بخصوص در عرصه های اختلاف و مناقشه‌های مذهبی بپردازند دشمن سعی می‌کند از این مناقشه‌ها جهت‌گیری کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از آغاز تاکنون با الهام از سخنان امام خمینی(ره) و اندیشه‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب همواره بر لزوم نقش آفرینی علمای امت اسلامی و حفظ وحدت تأکید نموده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلام در پایان خاطرنشان کرد: در طول دو روز گذشته این اجلاس 125 نفر از علما و اندیشمندان کشورهای مختلف مقالات و سخنان خود را در کمیسیون‎های تخصصی ارائه داده‌اند، امید است طرح‌ها ، نظرات و تبادل اندیشه آنها بتواند دستاوردهایی برای چالش های بیداری اسلامی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار