هزار جهانگرد خارجي از آثار باستاني شوش ديدن كردند

بيش از هزار گردشگر خارجي از ابتداي امسال تاکنون از آثار باستاني شهرستان شوش ديدن کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چناني رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شوش امروز گفت : اين جهانگردان از آثار باستاني شوش از جمله از محوطه باستاني، موزه شوش، شهر شاهي، قلعه شوش ، تپه آکروپل و معبد چغازنبيل بازديد کردند و با راهنمايي کارشناسان ميراث فرهنگي با موقعيت، قدمت، وضع و شناسه آثار تاريخي شوش آشنا شدند.                                           
وي افزود : مليت  اين جهانگردان  از  کشورهاي آلمان ، فرانسه ، ايتاليا ، ژاپن ، سوئد ،دانمارک ، انگلستان ، کانادا  و  اسپانيا  است . 
پارسال  نيز  چهار هزار و 583 جهانگرد خارجي  از 23 کشور جهان  از آثار باستاني شوش ديدن  کردند .
شهر شوش با وجود آثار باستاني منحصر بفرد و اثر جهاني چغازنبيل در هفت تپه از جمله شهرهاي باستاني است که در تمام ايام سال پذيراي جهانگردان خارجي از سراسر جهان است .
رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شوش حضور گردشگران و جهانگردان در شهر باستاني شوش را فرصتي براي معرفي تمدن و تاريخ سرزمين کهن ايران به جهان دانست و گفت:برخي جهانگردان براي چندمين بار است که براي ديدن آثار باستاني ايران به شوش سفر مي کنند.

پرستشگاه چغازنبيل که در فهرست آثار جهاني به ثبت رسيده يکي از آثار باستاني مورد توجه جهانگردان و علاقه مندان به تاريخ و تمدن ايران است که گروه هاي جهانگرد از سراسر جهان براي ديدن اين اثر جهاني به شوش سفر مي کنند.

معبد چغازنبيل در هفت تپه براي ستايش ايزد  اين شوشيناک خداي حامي شهر شوش ساخته شده است.
اين بناي خشتي گلي در فهرست آثار ميراث جهاني يونسکو ثبت شده است.
شهر باستاني شوش يکي از معروف ترين شهرهاي دنياي کهن است که زماني پايتخت حکومت ايلام و همچنين پايتخت زمستاني پادشاهي هخامنشي بوده است.

قلعه شوش که به قلعه فرانسوي ها نيز شهرت دارد از ديگر جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان است که در سال 1897 ميلادي روي بلندترين نقطه شهر شوش با استفاده از آجرهاي به دست آمده از کاخ داريوش و تعدادي از آجرهاي منقوش به خط ميخي چغازنبيل ، به دست معماران دزفولي بنا شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار