مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و 400 هکتار از منطقه سردسیری سادات امامزاده علی (ع) بخش سرفاریاب در شهرستان چرام گیاهان دارویی بذرکاری شد که نشان از توانمندی این منطقه برای گسترش این گیاهان دارد.

 
سید ˈ محمدرضا جهان آرا ˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: کرفس،جاشیر ،بیلهر و سایر گیاهانی که با آب و هوای سردسیری سازگاری دارند از نمونه های گیاهان کشت شده در این منطقه است.
وی کشت گیاهان دارویی در مناطق سردسیری را از راهکارهای مناسب برای حفظ نسل گیاهان در حال انقراض دانست و بیان کرد: این کار علاوه حفظ گونه های گیاهی و حفاظت خاک می تواند در آینده به عنوان منبع در آمدی برای افراد بیکار محسوب شود
جهان آرا گیاهان دارویی را از ظرفیت های مهم کهگیلیویه و بویراحمد برشمرد و اظهار کرد:گیاهان دارویی مانند آنغوزه و شیرین بیان که از مراتع استان استحصال می شود جنبه صادراتی دارند و می بایست کاشت این گیاهان در سطوح وسیعی انجام شود.
وی برنامه ریزی جامع برای حفظ و احیای منابع طبیعی را ضروری دانست و عنوان کرد: باید ظرفیت ها و توانمندی های کهگیلویه و بویراحمد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها شناسایی و کشت ارقام گوناگون گیاهان دارویی فراهم شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با جذب اعتبارات لازم توسعه و گسترش گیاهان دارویی در مناطق مختلف استان جزو برنامه های این اداره کل است./س
برچسب ها: سردسیر ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.