اصفهان/ اول خرداد

نخستین پرواز بار هوایی اصفهان به مقصد دوبی

همایش هم اندیشی در زمینه صادرات هوایی اصفهان با حضور فعالان اقتصادی و مسوولین دولتی استان در سالن همایش‌های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان رییس اتاق اصفهان در این همایش با اشاره به نخستین پرواز بار هوایی اصفهان به مقصد دوبی دراول خرداد گفت:صادرکنندگان استان اصفهان می‌توانند با توجه به راه اندازی این کارگو برای صادرات آینده خود برنامه‌ریزی کنند.

«خسرو کسائیان» افزود:این کارگو می‌تواند پروازهای منظم و مستمر به کشورهای مقصد صادراتی داشته باشد.

وی فرایند ساخت و راه اندازی کارگو ترمینال اصفهان را بیش از شش سال اعلام کرد و گفت:کارگو ترمینال یا همان پایانه بار هوایی،اصفهان را با شهرهای جهان همسایه خواهد کرد چرا که سرعت مبادلات افزایش خواهد یافت.

رییس اتاق اصفهان تلاش مضاعف مسوولین دولتی استان برای برقراری پروازهای متعدد کارگو راخواستار شد و گفت:کاهش بورکراسی اداری همراه با اجرای مقررات می‌تواند صادرکنندگان را به صادرات بیشتر تشویق کند.

وی اضافه کرد:همانگونه که اتاق در ساخت این مجموعه مشارکت فعال داشت هم اکنون در پرداخت بخشی از هزینه اعلام آمادگی می‌کند تا این زیر ساخت صادراتی در استان تقویت شود.

«خسرو کسائیان» مجری اصلی این پایانه را اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان معرفی کرد و گفت:مواد غذایی به دلیل فساد پذیری و مصنوعات طلا و جواهر،فرشبه دلیل مشکلات امنیتی و صدمات در اولویت صادراتی از کارگوترمینال اصفهان قرارگرفته‌است.

«جعفر ذره بینی»رییس کمیسیون تجارت و خدمات اتاق اصفهان در این همایش گفت:کارگو ترمینال اصفهان تنها مختص صادرات محصولات کشاورزی نیست بلکه همه بخش‌ها می‌توانند از ظرفیت آن استفاده کنند.

وی ساخت و راه اندازی کارگو را نمایانگر همکاری بخش خصوصی و دولتی در ایجاد زیرساخت‌های صادرات و واردات برشمرد و گفت:همکاری و همدلی بخش دولتی و خصوصی در استان می‌تواند منشا فعالیت‌های بزرگتر از این کارگو نیز باشد./س

برچسب ها: اصفهان ، پرواز ، بار ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.