انجمن کلیه؛

دیالیز بیماران کلیوی در خانه یعنی کاهش هزینه های پزشکی در کشور

با دیالیز بیماران کلیوی در خانه علاوه بر بالا بردن کیفیت زندگی بیماران، در هزینه های ناشی از خرید دستگاه های دیالیز در کشور هم صرفه جویی می شود.

داریوش آرمان مشاور مدیر عامل و معاونت ارتباطات و امور بین الملل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: نکته حائز اهمیتی که بعد از طرح این موضوع برای اعضای انجمن حمایت از بیماران کلیوی مطرح شد نگاه نسبتا مستقیم عالیترین مقام وزارت بهداشت در چند سال گذشته بوده است چرا که طی چند سال گذشته هیچ یک از وزرا نگاهی این چنینی به بیماران کلیوی و دیالیزی نداشته اند.

وی افزود: موضوعی که مدنظر وزیر محترم بهداشت در مورد بیماران دیالیزی است دیالیز صفاقی است که انجمن حمایت از بیماران کلیوی از سالها پیش در این مورد سرمایه گذاری کرده و اقداماتی هم انجام داده است که امیدواریم فرهنگ این نوع دیالیز که باعث بالا رفتن کیفیت زندگی بیماران دیالیزی می شود را توسعه دهیم.

آرمان تصریح کرد: با استفاده از دیالیز صفاقی شخص نیاز ندارد که یک روز در میان 4 تا 5 ساعت از وقت خود را زیر دستگاه دیالیز بگذارند و هزینه های زیاد و سختی رفت و آمد این کار را به دوش بکشد بلکه با این روش شخص می تواند به راحتی خود را بدون محدودیت زمانی و مکانی دیالیز کند.

مشاور مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی همچنین ضمن بیان اینکه این انجمن هیچ حمایت مالی از سوی دولت نمی شود اذعان داشت: تاکنون انجام دیالیز بیماران کلیوی برای انجمن هزینه های زیادی را در برداشته و ما امیدواریم که وزیر محترم بهداشت این امر را با جدیت هر چه بیشتر دنبال کند تا از این طریق بر کیفیت زندگی بیماران دیالیزی تأثیر خوبی را مشاهده کنیم./ع2
برچسب ها: دیالیز ، کلیوی ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار