سفير سابق ايران در چين مطرح کرد

هتک حرمت به صحابي پيامبر (ص) به منظور حذف هويت شيعي

سفير سابق ايران در چين با اشاره به هتک حرمت مقبره "حجر بن عدی" يکي از صحابي پيامبر(ص) در سوريه از سوي گروه تروريستي النصره، گفت: ويراني مرقد مطهر "حجر بن عدي" در گام نخست به منظور حذف هويت شيعي در منطقه و در گام بعدي براي تضعيف اسلام در قالب جنگ مسلمانان عليه يکديگربه راه افتاده است.

"جواد منصوري" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کارشکني غرب عليه موج عشيم بيداري اسلامي در منطقه، گفت: اجراي برنامه‌هاي مختلف از سوي آمريکا،‌ انگليس و رژيم غاصب صهيونيستي عليه بيداري اسلامي در منطقه امروزه ابعاد گسترده‌ و پيچيده‌اي به خود گرفته است؛ به گونه‌اي که تمام زيربناهاي اعتقادي مسلمانان در منطقه را مورد هدف قرار داده‌ است.

وي با بيان اينکه غرب هيچ‌گاه نمي‌خواهد در منطقه اثري از اسلام و فرهنگ اسلامي باقي بماند، تصريح کرد: بنابراين آنچه که امروزه در بحرين، عربستان، يمن و حتي مصر شاهد آن هستيم از بين بردن اماکن مذهبي متعلق به خاندان پيامبر بوده که اين امر ناشي از يک برنامه حساب شده و از پيش تعيين شده است.

منصوري جنايات رخ داده در منطقه عليه مسلمانان را تحت نظر صهيونيست‌ها دانست و افزود: اين رژيم منحوس همواره حساسيت ويژه‌اي نسبت به مذهب شيعه داشته به گونه‌اي که طي دو سال گذشته همواره جنايات و اقدامات متعددي در سوريه عليه هويت شيعه و ضد اماکن مذهبي در اين کشور انجام داده است.

سفير سابق ايران در چين با اشاره به هتک حرمت مقبره "حجر بن عدی" يکي از صحابي پيامبر (ص) در سوريه از سوي گروه تروريستي النصره، اظهار داشت: ويراني اين مرقد مطهر در گام نخست به منظور حذف هويت شيعي در منطقه و در گام بعدي براي تضعيف اسلام در قالب جنگ مسلمانان عليه يکديگربه راه افتاده است.

منصوري با يادآوري به جنايات صورت گرفته در شمال آفريقا،خاورميانه وغرب آسيا، تصريح کرد: حضورگروه تروريستي طالبان در پاکستان براي ضربه زدن به شيعيان ونابودي اماکن مذهبي مسلمانان از يک سو و از سوي ديگر حضور نيورهاي خارجي در افغانستان طي سال‌هاي گدشته موجب خسارات سنگيني در اين کشور شده است.

وي ادامه داد: در واقع مسئله ضديت با ايران به عنوان يک دولت انقلاب اسلامي از يک سو و از سوي ديگر شعيه به عنوان نيروي محرکه اين انقلاب موجب کينه‌ورزي ودشمني استکبار جهاني عليه جهان اسلام شده است

منصوري با تاکيد بر اينکه جنايات انجام شده در منطقه عليه مسلمانان هيچ‌گاه تصادفي وتنها ناشي از تصميم‌گيري يک فرد نبوده است، افزود: دنياي اسلام و به ويژه تشيع بايد نسبت به اين‌گونه اقدامات يک برنامه کلي و تصميم جدي داشته باشند.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به حرکت اعتراض‌آميز ايران، نجف و عراق، گفت: تعطيلي حوزه‌هاي علميه قم، نجف، عراق و ديگر کشورهاي منطقه يک حرکت اعتراض‌آميز در جهت آگاه‌سازي و فعال‌سازي نيروهاي مقابله با استکبار جهاني و به منظور خنثي کردن مجموعه جنايات تروريستي در منطقه انجام شده است.

منصوري با تاکيد بر اينکه تمامي جناح‌ها، جريانات و نيروهاي اسلامي بايد براي مقابله با اين قبيل اقدامات جنايتکارانه در منطقه بسيج شون، تصريح کرد: جهان اسلام بايد به طور جدي از سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامي و سازمان جهاني يونيسف براي سکوتشان در مقابل اين جنايات به‌صورت جدي از آنها بازخواست کند چرا که اين سازمان هيچگاه واکنش روشني نسبت به اين مسائل نداشته‌اند.

سفير سابق ايران در چين در پايان با بيان اينکه چنانچه در دنيا کوچکترين اقدامي عليه مسيحيت انجام شود جهان مسيحيت در مقابله اين جنايات به پا مي‌خيزند، خاطرنشان کرد: بنابراين توصيه مي‌کنم تا رسانه‌ها درباره اين جنايات از تمامي مراکز و شخصيت‌هاي اسلامي و به ويژه شيعي بخواهند تا اين جنايات را پيگيري کنند؛ چراکه اين اتفاقات تنها مختص يک روز و يک حادثه نبوده بلکه اين مهم سياستي دنباله‌دار از سوي استکبار جهاني است که بايد در مقابلش ايستاد تا متوقف شود.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار