نگاهي گذرا به ریخت‌وپاش های خانواده سلطنتی انگليس و دوره گرديهاي عجوزه

ریخت وپاش های خانواده سلطنتی انگليس و دوره گرديهاي عجوزه در داخل و خارج از اين کشور، سالانه بار مالي سنگيني را به دوش مردم اين کشور مي گذارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، چندی پیش الیزابت دوم هشتادوهفتمین سالروز تولدش را در مجلسی خصوصی جشن گرفت و خبری هم از آن به بیرون درز نکرد . بسیاری از مردم دنیا شاهد ریخت وپاش های خانواده سلطنتی بریتانیا از جمله مراسم پرسروصدا و پرخرج ازدواج این خاندان هنوز هم بر سرزبان هاست. حالا عده ای جمع شده و با بررسی برنامه های اليزابت دریافته اند وی از سال 1979 در 15 هزار ملاقات و مسافرت شرکت کرده است . ملاقات وی با سلمان رشدی و اعطای مقام sir"" به او هنوز در ذهن مسلمان ها باقی مانده است .  

تحقیقی که اخیراً در انگلستان منتشر شده است ، گویای این نکته است که اليزابت دوم از سال 1984 ، در مجموع 15 هزار مسافرت و ملاقات رسمی داشته است . اين در حاليست که هزينه سفرهاي داخلي وي به تنهايي بيش از 40 هزار پوند برآورد شده است؛ چه رسد به سفر ها خارجي!

این آمار که شامل ملاقات های خارج از کشور وی یعنی سفر به ایالات متحده آمریکا ، استرالیا ، اردن ، تایلند و عمان و همچنین سفر وی به ایرلند در می 2011 نیز می شود ، شاید نشاندهنده این موضوع باشد که الیزابت یکی از پرکارترین(!) سران کشورهای دنیا است .

این آمار که توسط "تیم او مک داناوان" گردآوری شده است آمار دقیقی از برنامه ها ومسافرت های ملکه به صورت روزانه از سال 1979 است که در هر روز جمع آوری شده است . 

این اطلاعات از ژانویه 1984 ، زمانی که مسافرت های عجوزه پير به این لیست اضافه شده شروع شده است و تا دسامبر سال 2012 ، رقم 14،429 ملاقات و مسافرت را در داخل و خارج از انگليس شامل می شود .

یکی از آخرین مراسمی که وی شرکت است مراسم تشییع جنازه مارگارت تاچر بوده است.

اولین ملاقات عمومی وی در آوریل 1943 بوده و در آن زمان اليزابت 17 ساله بوده است . او در این مراسم در میان گردان تانک سلطنتي، اوقاتی را گذراند . 

او تابه حال به 96 ایالت و استان و 116 کشور سفر کرده است. بیشترین جایی که وی رفته کانادا با 22 بار ، استرالیا با 16 بار ، نیوزيلند با 10 سفر و جامائیکا با 6 مسافرت بوده است .


برچسب ها: انگلیس ، عجوزه ، سفر ، الیزابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار