از سایت نمایشگاه کتاب چه می‌توان فهمید؟

سایت نمایشگاه کتاب تهران اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان قرار داده، اما با توجه به آغاز نمایشگاه هنوز اطلاعات این سایت کامل نشده است.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز مانند همه نمایشگاه‌های کتاب مطرح جهان سایتی دارد که با نشانی http://www.tibf.ir می‎توان به آن دسترسی پیدا کرد.در نوار بالای سایت یک عکس از فضای داخلی نمایشگاه کتاب دیده می‌شود. در زیر این عکس، بخش‌های مختلف سایت قرار دارد که شامل گالری تصاویر، بازدیدکنندگان، جست‌وجوی کتاب، اخبار، ناشران،درباره ما و اطلاعیه‌ها می‌شود.
 
اطلاعیه‌ها
 در این بخش دستور‌العمل خرید کارت الکترونیکی یارانه کتاب دانشجویی شرح داده شده است.
 
درباره ما
 در این بخش توضیحات بسیار کوتاه چندخطی درباره نمایشگاه آمده و هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره چگونگی شکل‌گیری نمایشگاه کتاب، رییس‌های پیشین نمایشگاه، دستاوردهای نمایشگاه کتاب،آماری از کتاب‌های نمایشگاه، مکان‌های برگزاری نمایشگاه کتاب، تعداد ناشران و نموداری از اطلاعات کمی نمایشگاه چون تعداد کتاب‌ها و ناشران در 25 دوره گذشته عرضه نشده است. در این قسمت لینک‌هایی برای گزارش اجمالی نمایشگاه نوزدهم تا بیست‌وپنجم قرار داده شده است، اما تنها لینک گزارش اجمالی نمایشگاه 19 و 20 کار می‌کند و امکان دیدن گزارش سایر سال‌ها وجود ندارد.
 
ناشران
 در بخش ناشران، لیست ناشران ارائه نشده است، اما این امکان وجود دارد که با جست‌وجوی نام ناشران، سالن و غرفه ناشر را یافت. البته این داده‌ها شامل ناشران داخلی می‌شود و امکان جست‌وجوی نام ناشران خارجی در سایت فراهم نشده است. اما بخش اطلاعات کتاب‌های ناشران هنوز به‌روزرسانی نشده است. در این بخش ضوابط حضور ناشران خارجی و داخلی در نمایشگاه کتاب و فرم‌های ثبت ‌نام ناشران قرار داده شده است.
 
اخبار
 در این قسمت اخبار بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب آمده است. اما لینکی برای دسترسی مخاطبان به خبرهای بخش کتاب سایر رسانه‌‎ها ایجاد نشده است؛ در حالی‌که در زمان برگزاری نمایشگاه‌ خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها پوشش گسترده‎ای از اخبار نمایشگاه دارند.
 
جست‌وجوی کتاب
 در این بخش مخاطبان می‎توانند با در اختیار داشتن اطلاعاتی از کتاب موردنظرشان چون نام کتاب یا نام نویسنده، نشر کتاب را جست‌وجو کنند. اما این امکان جست‌وجو چندان کارآیی ندارد؛ همه کتاب‎ها با این روش پیدا نمی‌شوند و جست‌وجو به کندی انجام می‎شود.
 
بازدیدکنندگان
 در این قسمت راه‌های دسترسی به مصلا - مکان برگزاری نمایشگاه کتاب - و نقشه سالن‌های نمایشگاه به صورت تصویری ارائه شده است.
 
گالری تصاویر
 در این بخش گزارش تصویری حضور ایران در نمایشگاه کتاب پاریس، قطر، فرانکفورت، استانبول، بلونیا و هند آمده است.همچنین عکس‌هایی از نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب در دوره‌های 23، 24 و 25 منتشر شده است.
 
برنامه‌های روزانه
 در این بخش، برنامه‌های روزانه سرای اهل قلم در سرای اهل قلم بخش عمومی، کودک و نوجوان، کارنامه نشر و دیدار با نویسندگان عرضه شده است. اما این برنامه کامل نیست و تنها برنامه روزهای آغازین نمایشگاه را شامل می‎شود. سایت بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران نسخه عربی و انگلیسی هم دارد، اما محتوای این دو نسخه کم‌تر از نسخه فارسی است و گلچینی از مطالب را شامل می‌شود.  بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران در حال برگزاری است.
 
منبع: ايسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار