آيا بازي هاي رايانه اي مي توانند مغز را جوان كنند؟

دانشمندان مدعی شده‌اند که برخي از بازی هاي رایانه‌ای می‌تواند ذهن انسان را سه سال جوان‌تر کرده و تاثیرات آن تا یک سال باقی می‌ماند.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اما این مزیت تنها از طریق یک بازی خاص است که توسط متخصصان طراحی شده و مغز را برای به خاطر سپردن اطلاعات به همراه فیلتر کردن مواد پرت‌کننده حواس آموزش می‌دهد.هنگامی که زنان و مردان بالای 50 سال بازی Road Tour را برای 10 ساعت انجام دادند، آزمایشات نشان داد که یک‌سال بعد ذهن آنها در اثر پیری کند نشده بلکه در عوض هوشیارتر شده است.


به طور میانگین، مغز این افراد در کل سه سال جوان‌تر شده بود اما در یک آزمایش سرعت و توجه آنها حتی تا هفت سال جوان‌تر نشان دادند.محققان این نتایج جالب را با طیف مهارت‌هایی که در این بازی ساده مورد نیاز است، مرتبط می‌دانند.


این بازی که به طور آنلاین قابل دسترسی بوده، نیازمند به خاطر سپردن دو مساله خودرو و علایم جاده‌ای است. در آغاز به بازیکن یک خودرو یا کامیون نشان داده شده و از وی خواسته می‌شود تا آن را به خاطر بسپارد. این خودرو با مجموعه‌ای از علایم احاطه شده که شامل یک علامت جاده‌ای است و بازیکن باید محل این علامت را نیز به یاد داشته باشد.در مراحل بعدی بازی این بازیکن باید مجددا خودرو و محل علامت راهنمایی و رانندگی را شناسایی کند. در طول بازی مدت زمان کاهش شناسایی یافته، شکل خودروها و کامیون‌ها شبیه‌تر شده و تعداد اطلاعات بی‌ربط و منحرف‌کننده ذهن بیشتر می‌شود.

اگرچه این بازی بسیار ساده به نظر می‌رسد اما نیازمند مهارت‌هایی مانند سرعت پردازش، حافظه، دید محیطی و توجه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۰۱:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
سلام میشه لطف کنید لینک بازی یا سایت ارائه دهنده رو درج کنید
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۲۱:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام لطفا ادرس سایت که میشه این بازی را بصورت انلاین بازی کرد را بدهید
Iran (Islamic Republic of)
poorya
۱۲:۲۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
لطفاً ادرس سایتی که میشه بصورت انلاین بازی کرد را بنویسید.