اردبیل/

كیك بوكسینگ به شكل مطلوب در ایران شناخته نشده است

سرمربی تیم ملی كیك بوكسینگ ایران در استایل فول كنتاكت گفت : این رشته ورزشی رزمی در كشورمان از لحاظ رسانه ای به شكل مطلوب جا نیافتاده و آنگونه كه باید شناخته نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سید مصطفی رضازاده در حاشیه مسابقه بین المللی كیك بوكسینگ جام صلح و دوستی در اردبیل افزود : كیك بوكسینگ ورزش پرتحرك و در عین حال مفرح و مفید برای قسمت اعظمی از گروههای سنی جامعه است.

وی اظهار كرد : كودكان و نوجوانان با استعداد در رشته رزمی كیك بوكسینگ به تعداد زیادی در ایران وجود دارند كه در صورت شناساندن هرچه بیشتر این ورزش در كشور و افزایش تمایل خانواده ها به فعالیت فرزندانشان در این رشته ورزشی می تواند به شكوفایی آنها و كسب افتخارهای فراوان برای میهنمان در سطح جهانی منجر شود.

سرمربی تیم ملی كیك بوكسینگ ایران با اشاره به اینكه در زمان حاضر باوجود گمنام ماندن نسبی كیك بوكسینگ در ایران بیش از یك میلیون نفر به شكل سازمان یافته در این رشته ورزشی فعالیت دارند افزود : در صورت اندكی توجه می توان تعداد فعالان رسمی و حرفه ای در این رشته در كشورمان را به چندین برابر افزایش داد.

رضازاده ؛ كه بیش از 10 سال به عنوان مربی و از امسال نیز به عنوان سرمربی تیم ملی كیك بوكسینگ در استایل فول كنتاكت فعالیت دارد گفت : كیك بوكسینگ از رشته های ورزشی بطور نسبی كم هزینه است و امكانات و تجهیزات زیادی لازم ندارد و در اكثر سالنهای ورزشی می توان با تعیین مكانی به عنوان رینگ این رشته را دایر كرد.

وی خاطرنشان كرد كه دختران و پسران از كودكان گرفته تا بزرگسالان می توانند در این رشته فعالیت داشته باشند ولی برای فعالیت حرفه ای و كسب نتیجه مطلوب در مسابقه های جهانی همانند اكثر رشته های ورزشی در كیك بوكسینگ نیز بهتر است كه فرد از سن كودكی آن را آموزش ببیند و فعالیت خود را شروع كند.

سرمربی تیم ملی كیك بوكسینگ ایران با اشاره به اینكه ورزش كیك بوكسینگ در زمان حاضر در تمام استانهای ایران دایر است یادآوری كرد كه استانهای واقع در نوار شمالی كشور از جمله اردبیل و گیلان به لحاظ شرایط اقلیمی خود استعداد فراوانی در این زمینه دارند به گونه ای كه گیلان در 10 سال گذشته هشت دوره قهرمان این رشته ورزشی شده است/س 

برچسب ها: اردبیل ، کیک ، بوکسینگ ، در ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.