زنجان/

تجمع روحانیون و طلاب حوزه های علمیه زنجان در اعتراض به هتک حرمت و تخریب حرم "حجر بن عدی"

روحانیون و طلاب حوزه های علمیه استان زنجان دیروز دراعتراض به هتک حرمت و تخریب حرم "حجر بن عدی" یکی از صحابه پیامبر اکرم(ص) در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان با اشاره به هتک حرمت قبر شریف حجربن‌عدی، گفت: این قبیل حرکات همچون کار معاویه است و این افراد میخواهند وهابیت را دین معرفی کنند این افراد باید هرچه سریعتر شناسایی و محاکمه شوند.

حجتالاسلام احدی افزود: بارها شاهدهتک حرمت به اعتقادات مسلمانان بوده‌ایم که این موضع به هیچ‌عنوان قابل قبول نبوده و جامعه جهانی باید نسبت به آن واکنش مناسب نشان دهد؛ چراکه همه ادیان قابل احترام بوده و کسی حق توهین به سایر مذاهب و اعتقادات پیروان آنرا ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در پاسخ به هتک حرمت قبر شریف صحابه پیامبر(ص) باید هرچه زودتر پاسخی مناسب داد، تصریح کرد: به احترام مقام و منزلت حضرت "حجربنعدی" هرچه زودتر جواب سخت به وسیله دوستداران امام زمان(عج) بر دشمنان داده شود.

مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان ادامه داد: "حجربنعدی" نزدیک به 1400 سال پیش به شهادت رسیده است، حال سوال این است آیا قبر او باعث صدمه و مشکلی است که این گروه شرور دست به این کار زده‌اند؟ پاسخ این است که در واقع این افراد با فکر و عقیده امثال حجر مخالف هستند و اگر در حال حاضر دنیا را حکومتهای ظالم و ستمگر به چالش انداخته، فکر و عقیده افرادی امثال حجر است که برای مواجهه با آن ترویج شود.

حجت‌الاسلام احدی یادآورشد: وظیفه علما و طلاب در مقابل این چنین اقداماتی بسیار سنگین است و باید به نحو احسن انجام وظیفه کنیم، زیرا این هتاکان از روشنگری طلاب و علما میترسند به طوری که در حال حاضر جنگی به نام شیعه و سنی در سوریه به پا کردهاند تا حکومت را از بین ببرند و حکومت دلخواه خود را به پا دارند.

وی با تاکید بر وظیفه خطیر طلاب و روحانیون در تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص)، از همه روحانیون خواست که وظایف خود در رابطه با ارشاد و هدایت و تحصیل و تبلیغ به نحو احسن انجام دهند./س

برچسب ها: تجمع ، روحانیون ، هتک ، حرمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.