مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای:

نیازمند سرمایه گذاری در تولید بازی های بومی هستیم/ توقع حذف بودجه را نداشتیم

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: با توجه به هجمه سنگین کشورهای غربی علیه اسلام با محور سکولارسیم و غربی به منظور مقابله نیازمند سرمایه گذاری بومی و داخلی هستیم.

دکتر بهروز مینایی با استفاده از کاهش بودجه بازی های رایانه ای طی  سال های اخیر به خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:با وجود تمامی کاستی ها و کمبود ها هنوز تولید بازی های داخلی را داریم اما تخصیص نیافتن بودجه سالانه به بازی های رایانه ای این صنعت را نابود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال 91 به خاطر کاهش بودجه 85 درصدی تمامی سفرهای خارجی و شرکت در نمایشگاه های حذف کردیم افزود: به دلیل  نبود بودجه مناسب، از میان 32 پروژه تعریف شده تنها توانستیم پروژه های  کوچک را کلیک بزنیم.


مینایی با اشاره به اینکه برای پخش و تکثیر و توزیع  بازی های داخلی نزدیک به 500 میلیون هزینه لازم است اذعان داشت: بخش خصوص برای بازی هایی مانند میر مهنا،گرشاسب سیاره میترا و گاند و سرمایه گذاری کرد و با کمک این بخش توانستیم این بازی ها را در داخل منتشر کنیم اما بازی های کوچک  در رده سنی کودک و نوجوانان نیازمند حمایت از سوی دولت است.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با تاکید بر اینکه به علت  نبود بودجه و توزیع مناسبی نداریم خاطر نشان ساخت: از 10 میلیارد بودجه مصوب مجلس در سال 91 تنها 1/5میلیارد اخذ شد که  همین مقدار  برای سال 92 موجود نیست.

وی در پایان اظهار داشت: از مسئولان تقاضا داریم یک ردیف اختصاص در ذیل برنامه ارشاد قرار دهند و  از کمیسیون تلفیق و کمیسیون فرهنگی مجلس تقاضا داریم از تولیدات بازی های  رایانه ای بومی حمایت کنند./ع2
برچسب ها: بازی ، بودجه ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.