ارومیه/

مسلمانان توهین به مقدسات اسلامی را بی پاسخ نمی‌گذارند/ صدور مجوز 2 هزار نشریه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توهین با ساحت صحابه پیامبر توسط تروریستها، گفت: مسلمان توهین به مقدسات اسلامی را بی پاسخ نمی گذارند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،سیدمحمد حسینی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری بوکان با اشاره به فتنه انگیزی های اخیر دنیای غرب علیه مقدسات مسلمانان، گفت: این رفتار غربی ها و استکبار جهانی بی پاسخ نمی ماند ولی مسمانان باید هوشیار باشند که برنامه های وسیعی علیه مسلمانان با هدف نفوذ در بین آنها و اختلاف افکنی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا سعی در راه اندازی پایگاه خود در منطقه خاورمیانه و غارت نفت آن دارند، اظهار داشت: دشمنان باید مطمئن باشند کشورهای مسلمان جهان با تاسی از انقلاب اسلامی ایران هرگز اجازه نخواهند داد بدخواهان در منطقه نفوذ کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه سال 91 دشوارترین سال برای دولت و مردم بود، عنوان کرد: مردم بصیر، شجاع و ولایت مدار ایران اسلامی با وجود مشکلات فراوان اقتصادی همچنان نشان دادند که مدافع راستین ارزش های انقلاب بوده و هستند.

حسینی تلاش مضاعف و روحیه بالای کاری را از ویژگی های مهم و اصلی دولت های نهم و دهم دانست و اظهار داشت: اعضای هیئت دولت با حضور در نقاط مختلف کشور در استانها و شهرستانها و روستاهای دورافتاده در قالب سفرهای استانی از نزدیک با نارسایی ها و کمبودها آشنا و بر حل آنها اهتمام می ورزند.

مردم با بصیرت سیاسی حماسه سیاسی خلق می کنند

وی با اشاره به فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، این انتخابات را صحنه حضور و تجلی اراده مردم در تعیین سرنوشت خود عنوان و اعلام کرد: با حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای جایگاه و پایگاه جمهوری اسلامی ایران زنده تر شده و شاهد پیوند عمیق مردم و نظام خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: با حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده به جهانیان نشان خواهیم داد که تحریم های اقتصادی و سیاسی علیه ایران تاثیری در دفاع از آرمان های امام و منویات رهبری از سوی آحاد مردم نداشته است.

حسینی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه های فرهنگی، از صدور مجوز دو هزار عنوان نشریه طی دولت های نهم و دهم خبر داد و یاد آور شد: بیشتر این مجوزها مربوط به استان های مختلف کشور بوده است.

بوکان به سطح شهرستان های ویژه  ارتقا یابد

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار ارتقا این شهرستان به سطح شهرستان های ویژه شد و گفت: بوکان با 225 هزار نفر جمعیت به عنوان چهارمین شهرستان پرجمعیت آذربایجان غربی پس از ارومیه، خوی و میاندوآب محسوب می شود.

محمدقسیم عثمانی با اعلام اینکه این شهرستان از نظر تعداد جمعیت، فاصله از مرکز استان و همچنین قدمت تاریخی دارای شرایط برای فرمانداری ویژه است، گفت: این منطقه از لحاظ نیروی انسانی، داشتن جوانان کارآمد و ظرفیت های مادی و معنوی دارای شرایط لازم برای توسعه و پیشرفت روز افزون است.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت خدمتگزار توجه ویژه و خاصی به شهرستان بوکان کرده و در جلسات هیئت دولت تبدیل فرمانداری عادی این شهرستان به فرمانداری ویژه را تصویب کند.

بهره برداری از سد خراسانه و فرستنده دیجیتال ایستگاه صدا و سیما در بوکان

همزمان با دور چهارم سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره برداری از سد خراسانه و فرستنده دیجیتال ایستگاه صدا و سیما در بوکان آغاز شد.

فرماندار بوکان در مراسم افتتاح این طرح ها که به طور همزمان برگزار شد، گفت: سد خراسانه از نوع خاکی با هسته رسی است که 21 متر ارتفاع دارد و می تواند دو میلیون متر مکعب آبهای سطحی را تنظیم و در اختیار بخش کشاورزی قرار دهد.

حسن عباسی افزود : این سد قادر است آب اراضی کشاورزی منطقه را به وسعت 400 هکتار در شرایط عادی و به صورت کانال کشی تا 800 هکتار پوشش دهد و برای اجرای آن 80 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: با بهره برداری از این سد آب کشاورزی روستاهای تازه قلعه، اوطمیش، علی کندی و اسپوغه تامین می شود.

عباسی در ارتباط با سامانه دیجیتالی پوشش شبکه های تلویزیونی بوکان نیز گفت: برای اجرای این طرح که 20 شبکه تلویزیونی و 16 شبکه رادیویی را تقویت خواهد کرد 10 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: با افتتاح فرستنده های دیجیتال ایستگاه بوکان، بیش از 82 درصد از مردم این شهرستان تحت پوشش شبکه دیجیتال قرار خواهند گرفت.

برچسب ها: صدور ، اسلامی ، نشریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.