مشهد/

ما در جبهه سیاسی همواره در حال تقابل با کشورهای استکباری هستیم

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضفین گفت: ما در جبهه سیاسی همواره در حال تقابل گسترده با کشورهای استکباری با رهبری آمریکا هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد   سردار عبدالرضا آزادی در سلسله همایش‌های نهضت روشنگری  بسیج در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور، افزود: امروزه دنیا سرخورده اسم‌های کمونیستی، کاپیتالیستی و عرفان‌های ظاهری است و به‌دنبال راه نجات می‌گردد.

وی اظهار کرد : ممانعت از برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران، صدور هشت قطعنامه علیه جمهوری اسلامی، فراخوانی سفرا و تعطیلی سفارت‌خانه‌های غربی و حمایت از گروه‌های مخالف نظام از مهم‌ترین اقدامات آمریکا در نبرد سیاسی با ایران بوده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، ایجاد پایگاه‌های سیاسی در اکثر کشورهای منطقه، تقویت موج نفرت از آمریکا و تشدید امواج بیداری در کشورهای اسلامی، نفوذ گسترده اسلامی، نفوذ گسترده در آمریکای لاتین و شکست سیاست‌های یک جانبه‌گرایانه آمریکا در عراق، افغانستان، شمال آفریقا و خاورمیانه را از اقدامات متقابل ایران در نبرد با آمریکا ارزیابی کرد.

آزادی یادآور شد: آمریکایی‌ها دست به سلاح نمی‌برند چون امید به موفقیت در جنگ با جمهوری اسلامی را ندارند.

به گفته وی، نبرد اقتصادی آمریکا با ایران را می‌توان در تحت فشار قرار دادن کشورهای طرف قرارداد با ایران، اخلال در روند صادرات انرژی ایران به سایر کشورها و اخلال در روند مبادلات ارزی دید.

این تحلیلگر سیاسی در ترسیم وضعیت اقتصادی غرب و ایران، گفت: آمریکا و اروپا دچار  چالش‌های اقتصادی نظیر کسری بودجه بالا، بدهی 16 تریلیون دلاری آمریکا، موج بیکاری، رشد اقتصادی میل به صفر و منفی و افزایش ورشکستگی بانک‌های بزرگ غربی است اما ما دارای رشد اقتصادی 6/2 درصدی، ذخیره ارزی صد میلیارد دلاری و قرار گرفتن در مرز خودکفایی هستیم.

آزادی خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش می‌کند ایران‌هراسی را در منطقه توسعه دهد، فرقه‌های مذهبی خودساخته مثل وهابی و شیطان‌پرستی را رشد دهد و تعداد برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را علیه برنامه‌های فرهنگی ایران افزایش بدهد.

وی در عین حال گفت: اما آمریکا خود دچار شکاف قوی، فروپاشی اخلاق و بنیاد خانواده، افزایش آمار خودکشی در غرب و روند رو به کاهش اقبال نخبگان خارجی است.

معاون سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: شکل‌گیری جریان عظیم فرهنگی در کشورهای اسلامی، برگزاری موفق کنفرانس‌های بیداری اسلامی، تاثیرگذاری فزاینده رسانه‌های ایران از دست‌آوردهای فرهنگی و رسانه‌ای ایران است تا جایی که اوباما جرات مصاحبه با یک رسانه ایرانی را ندارد.

آزادی افزود: تعامل بین ایران و غرب ادامه دارد و تمام نشدنی است تا زمانی که ما پای اعتقادات‌مان بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: تجربه کوتاه‌آمدن در مسائل هسته‌ای از سوی ما پیشروی آنها را به‌دنبال دارد و مذاکرات بی‌حاصل با واسطه‌گری کشورهای برزیل و ترکیه ثمری ندارد.

این مقام عالی‌رتبه نظامی یادآور شد: در همین اجلاس اخیر قزاقستان طی 33 سال گذشته جمهوری اسلامی در سایه عزت نه سازش به جایگاه‌های مختلف دست پیدا کرده است.

آزادی با اشاره به اینکه اگر قرار بود سازش کنیم چرا 220 هزار نفر شهید و صدها هزار جانباز دادیم، تصریح کرد: البته مقاومت هزینه دارد، همان‌طور که ما به زحمت می‌افتیم دشمن نیز در زحمت است و باید در این پیچ تاریخی بایستیم.

وی اضافه کرد: ولی ما وعده‌های الهی را داریم و البته دیدم صدام چگونه اعدام شده، فرعون‌ها چطور سرنگون شدند، شکست صهیونیست در نبرد‌های 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه داریم./س

 

 

برچسب ها: جبهه ، سیاسی ، همواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.