اصفهان/

نبش قبر حجر بن عدی، ضد اسلامی و ضد بشری است

مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان با صدور بیانیه ای با محکوم کردن تخریب و نبش قبر حجر بن عدی، این اقدام را وحشیانه و ضد اسلامی و ضد بشری دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در این بیانیه با بیان اینکه نا امنی عراق و افغانستان محصول حضور استکبار در این مناطق است، آمده است: امروز استکبار سوریه را هدف قرار داده تا با ایجاد اختلاف و ناامنی این کشور را استثمار کند.
این بیانیه با اشاره به هتک حرمت حرم حجر بن عدی می افزاید: مخالفان سوری کجا هستند که ادعا کردند از مقدسات محافظت می کنند و متعهد شدند از مقبره ها و مراکز دینی حمایت کنند؟!
مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان افزود: مقبره حجر بن عدی صحابی بزرگوار پیامبر اسلام (ص) یکی از مهمترین مقبره ها از نظر همه مسلمانان است و اهانت به آن و نبش قبر او ناشی از ذهنیت تروریستی و جنایتکارانه است که حرمت ها را حفظ نمی کند و برای مقدسات اسلامی، مسیحی یا یهودی ارزشی قائل نیست.
در ادامه این بیانیه آمده است: حجر بن عدی، مرد تقوی و نیایش و معنویت بود و به همین سبب در برابر معاویه که مظهر شرارت بود، او را حجر الخیر می نامیدند.
مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان حجر بن عدی را مردی عابد، مستجاب الدعوه، شیفته حق و عدالت، تشنه فضیلت و مردانگی و پیرو راستین اسلام و حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام توصیف کرد و افزود: حجر بن عدی تمام این فضائل را در وجود حضرت علی (ع) می دید.
دراین بیانیه سالم بودن پیکر مطهر این صحابی به واسطه قرار گرفتن در جریان ولایت و عدالت و آراسته شدن به اخلاق اسلامی بیان شده و آمده است: جسد سالم ایشان نشانی از حقانیت مکتب اهل بیت علیهم السلام است.
مدیریت حوزه علمیه اصفهان در پایان از تمام مسوولان کشوری و بین المللی، خواستار پیگیری این اهانت بی سابقه و مجازات عاملان این اقدام زشت شده است/س 

برچسب ها: اصفهان ، نبش ، قبر ، حجر بن عدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.