مازندران /

کانون‌یابی آفت ملخ در مزارع مازندران

در اراضی کشاورزی و مراتع کوهستانی لاریجان آمل هجوم ملخ‌ها کانون‌یابی شد.

مدیر جهادکشاورزی آمل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: از هشتم فروردین ماه سال ‌جاری تا 14 اردیبهشت ماه بیش از 600 هکتار از زمین‌های کوهستانی منطقه لاریجان شهرستان آمل به ویژه بالادست لاریجان که مورد هجوم ملخ‌ها قرار می‌گیرد کانون‌یابی شد.

امینی نیاکی افزود:در همین زمینه نسبت به ایجاد هماهنگی لازم برای تامین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز برای مبارزه با آفت ملخ‌ها و جلوگیری از هر گونه خسارت به کشاورزان و بهره‌برداران در زمان معین تعیین شده اقدامات لازم صورت گرفت.

به گفته وی: همه ساله در فصل بهار مزارع و باغات منطقه کوهستانی لاریجان که مورد هجوم وسیع ملخ‌ها واقع می‌شوند با اقدامات پیشگیرانه با تشکیل اکیپ‌ها و سمپاشی وسیع مزارع و مراتع مورد هجوم ملخ‌ها از خسارت این آفت‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

وی همچنین از قطع برق هشت باب بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان آمل خبر داد و گفت: پس از شناسایی بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی توسط اکیپ‌های اعزامی در راستای اجرای ماده 8 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، اکیپی از همکاران این مدیریت و نماینده اداره برق شهرستان به محل‌های شناسایی شده اعزام و اقدام به قطع برق هشت باب بناهای غیرمجاز اعم از مسکونی، تالار پذیرایی و کارگاه‌های تولیدی کرده‌اند.

مدیر جهادکشاورزی آمل افزود : برق‌های قطع شده به صورت غیرمجاز و خارج از سیستم کنتور رسمی اداره برق مورد مصرف قرار می‌گرفت./س

برچسب ها: هجوم ، ملخ ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.