سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره؛

تئاتر کشور با وجود این جشنواره ها نفس می کشد

مرحله نهایی سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره در فرهنگسرای نیاوران ، تئاتر شهر و سالن ماه مهر از 16 اردیبهشت آغاز شده و تا پایان هفته دنبال می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره ، فرزین ریحانی کارگردان نمایش بابی خرسه روز دوشنبه اجرای خودش در بخش خارج از مسابقه این جشنواره را در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران سپری کرد.
ریحانی پس از این اجرا در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره سراسری تئاتر تک نفره اظهار داشت: جشنواره ها ی تئاتری یکی از عوامل زنده نگاه داشتن تئاتر می باشند و هر جشنوراه ای به عنوان یک جایگاهی  برای تامین نیازهای مالی و تقویت بنیه مالی تئاتر شناخته می شود. حقیقت این است که خیلی از کارها به اجرای عموم نمی رسند و برای ارائه کار باید در همین جشنواره ها فعالیت کنیم. من فکر می کنم تئاتر کشور به این جشنواره ها نیاز دارد و در حقیقت با وجود همین جشنواره ها نفس می کشد.
کارگردان نمایش بابی خرسه در خصوص این نمایش گفت: موضوع کار من در رابطه با  زنی است که فکر می کند پدرش ، شوهرش و پسرش دارند به او خیانت می کنند، بازیگر نمایش خانم منصوری هستند که سابقه اجرا در تئاتر شهر را داشته اند و چند کار تصویری نیز انجام داده اند. از نکات خوب بازیگری ایشان  تسلط خوب به احساسات و عواطفشان است که در این نمایش به خوبی دیده می شود.
ریحانی با اشاره به نتایج موثر جشنواره تئاتر تک نفره در عرصه هنرهای نمایشی کشور گفت:اگر ما به عنوان یک کارگاه به این جشنواره نگاه کنیم در واقع در مراحل مختلف کار از شروع تا اجرا شاهد حمایت و آموزش هستیم. به همین شکل است که تاثیرات جشنواره دیده می شود و بازیگر خلاق به جامعه تئاتری کشور معرفی می شود که تا حد زیادی در این جشنواره این موضوع اتفاق افتاده است.  خوشبختانه دبیر این جشنواره با تجربه و از اعضای جامعه تئاتری کشور است و می داند آموزش در کنار تولید تئاتر همیشه باعث موفقیت میشود.
وی در پایان با قدردانی از عوامل برگزاری جشنواره اظهار داشت: باید از عوامل برگزاری این جشنواره تشکر کنم چرا که مراحل جشنواره بسیار خوب و منظم برگزار شد. شاهد هیچ حاشیه و جنجالی نبودیم و این نشان می دهد که عوامل اجرایی کار خودشان را به خوبی بلد هستند. همچنین باعث خوشحالی است که نام های بزرگ تئاتر کشور در بخش ویژه جشنواره حضور دارند و قطعا موجب بالا رفتن سطح کیفی و اعتبار این جشنواره می شوند./ي2
برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، تک نفره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار