فارس/

هجوم دوباره آفت به جان جنگلهای فارس

آفت دوباره به جان درختان جنگلهای کازرون فارس افتاد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، با هجوم سوسکهای چوبخوار هزار و 260 هکتار ازمنابی طبیعی دشت برم کازرون دچار خشکیدگی بیشتر از 50 درصدی شد.

جواهری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان فارس گفت: بیش از 600 هکتار از درختان این منطقه بین 70 تا 75 درصد و660 هکتار بین 50 تا 75 درصد با خشکیدگی مواجه شده است.

خشک شدن درختان در این منطقه با هجوم سوسکهای چوبخوار و قارچهایی که منجر به ذغالی شدن درختان می شود اتفاق افتاده که عامل اصلی آن گرما است.

جواهری بیان کرد: در این منطقه حدود 30 هزار هکتار مراتع طبیعی وجود دارد که اگر هجوم سوسکهای چوبخوار و در پی آن قارچهای که منجر به ذغالی شدن تنه درختان و خشکیدگی آن می شود کنترل نشود احتمال خشک شدن تمام درختان این 30 هزار هکتار مرتع و سرایت به دیگر نقاط استان و کشور وجود دارد .

وی ادامه داد: این معضل در تمام استانهایی که در محدوده رشته کوه زاگرس قرار دارند دیده می شود و برای جلوگیری از خشک شدن این ثروت ملی عظمی جدی لازم است که دولت مردان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان فارس افزود: گونه های جنگلی دیگری همچون بادام کوهی، کیالک و ارژن در این منطقه در حال از بین رفتن است و اداره کل منابع طبیعی استان فارس با همکاری دانشگاه شیراز مبادرت به پایش بخش عظیمی از درختان این منطقه کرده ودر ختانی که دچار ذغالی شدن هستند قطع و در همان محل دفن می شوند تا به دیگر درختان آسیب جدی وارد نشود./س

برچسب ها: هجوم ، آفت ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.