تبریز/

حضور صنایع دستی آذربایجان شرقی در دومین کنگره بین المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی جهان اسلام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: آثار صنایع دستی هنرمندان استان که موفق به دریافت نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی (مهر اصالت یونسکو) شده اند، در دومین کنگره بین المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی جهان اسلام نمایش داده می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،تراب محمدی درجمع خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه آثار شاخص هنرمندان صنایع دستی استان و آثار برگزیده و دارای مهر اصالت چهار دوره نشان بین المللی مرغوبیت کالا در قالب یک غرفه در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه آثار بی نظیری در رشته های مختلف صنایع دستی در آذربایجان شرقی وجود دارد، یادآوری کرد: هنرمندان استان توانسته اند در این چهار دوره هشت نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی را برای آذربایجان شرقی به ارمغان بیاورند.

محمدی اضافه کرد: حاصل دسترنج و هنرنمایی این هنرمندان در کنگره بین المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی جهان اسلام آماده بازدید مخاطبان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ورنی آذربایجان شرقی به عنوان دست بافته بی نظیر این خطه در تمام دوره های برگزاری مهر اصالت یونسکو توانسته این نشان را به ارمغان آورد، اظهار کرد: علاوه بر ورنی، تار ایرانی، رشته های حکاکی روی نقره و نقره کوبی نیز از آذربایجان شرقی موفق به کسب این عنوان شده اند.

محمدی با اشاره به برگزاری این کنگره بین المللی از سوی دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: دومین کنگره بین المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی جهان اسلام با حضور ده ها تن از چهره های شاخص فرهنگی و هنری جهان اسلام با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روزهای 18 و 19 اردیبهشت در محل پردیس مرکزی این دانشگاه برگزار می شود./س

 

برچسب ها: حضور ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.