ستاد مردمی علیرضا زاکانی منتشر کرد

منشور اخلاقی انتخاباتی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی

منشور اخلاقي انتخاباتي جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي ستادهاي مردمي عليرضا زاکاني منتشر شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، منشوراخلاقي انتخاباتي جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي ستادهاي مردمي "عليرضا زاکاني" منتشر شد.

متن اين منشور به شرح ذيل است:
 
بسم الله الرحمن الرحيم

امام علي (ع): به عهد خويش وفادار باش، چه آنکه مردم با همه هواهاي گوناگون و نظرات مخالفي که با هم دارند، نسبت به هيچ يک از واجب هاي الهي چون بزرگ شمردن وفاي به عهد، همداستان نيستند (نامه 53 نهج البلاغه)

مقدمه

نظام مقدس جمهوري اسلامي بزرگترين هديه الهي به امت اسلامي سراسر جهان، بخصوص ملت بزرگ ايران است. مردمسالاري ديني دستاورد بزرگ انقلاب اسلامي است که امام راحل عظيم الشان (ره) حفظ جمهوري اسلامي را بزرگترين فريضه خوانده و وظيفه پاسداري از ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي را بر دلدادگان اسلام و انقلاب و نيز آحاد مردم واجب دانستند.

از مهمترين دستاورد هاي انقلاب اسلامي مراجعه حقيقي به آراي مردم ايران اسلامي براي تعيين سرنوشت در سطوح مختلف مديريت است بطوريکه در 34 سال گذشته به طور متوسط هر سال يک انتخابات برگزار شده و از اين منظر نصابي بالا در جهان محسوب مي شود. برگزاري انتخابات يازدهم رياست جمهوري تجلي حماسه سياسي و اثباتي ديگر بر جايگاه انتخابگر ملت بزرگ ايران و کرامت آنها در قانون اساسي و نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

از آنجا که انقلاب اسلامي، انقلاب ارزش هاست و بالاترين ارزش ها در اسلام تقوا و و به کمال رساندن کرامت هاي اخلاقي عنوان شده است، رعايت اخلاق در عرصه رقابت هاي انتخاباتي مورد تاکيد جدي معمار کبير انقلاب اسلامي بوده و اکنون نيز رهبر معظم انقلاب اسلامي بر آن اصراري ويژه دارند.

ناخرسندي رهبري عزيز و ملت بزرگوار ايران اسلامي از برخي بداخلاقي ها و بي توجهي به موازين اخلاق اسلامي در دوره گذشته، «جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي» حامي کانديداتوري «دکتر عليرضا زاکاني» در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري را برآن داشت تا با تدوين و انتشار منشور اخلاقي انتخاباتي، التزام خود و هوادارانش در سراسر کشور به رعايت اين منشور را ـ که با محوريت آموزه هاي ديني و تاکيدات امام و رهبري تدوين شده ـ اعلام نموده و زمينه توجه عملي تمامي کانديداها و ستادهاي انتخاباتي را به اين مهم فراهم آورد.

منشور انتخاباتي 14 بندي اين جبهه به شرح ذيل است:

1. انتخابات را آزموني الهي، حرکتي جهادي و نيازمند تفکر بسيجي دانسته و حرکت در چارچوب نظام و پايبندي به قانون اساسي و خط نوراني امام راحل را وظيفه اي الهي مي دانيم.

2. انتخابات را زمينه ساز فرصت براي خدمتگزاري و تحول براي تغيير شرايط کشور بر مبناي گفتمان پيشرفت اسلامي جهت دستيابي به جايگاهي بالا و ساختن الگويي شايسته ايران اسلامي براي جهانيان مي دانيم.

3. اميدبخشي به مردم ايران و ملتهاي مسلمان جهان را سرلوحه کار خود دانسته، از سياه نمايي و تخريب وجهه کشور در ذهن مردم پرهيز خواهيم کرد.

4. پايبندي به حفظ امنيت ملي و توجه به اسباب تقويت اقتدار کشور را زمينه ساز نا اميدي دشمنان و خرسندي دوستان کشور و ملت بزرگ ايران دانسته و اهتمام بدان را وظيفه خود مي دانيم.

5. رفتار با کرامت، پرهيز از بداخلاقى، بدگوئى، اهانت و تهمت را لازمه يک رقابت سالم و مبتني بر الگوهاي رفتاري اسلامي دانسته و بدان پايبند مي مانيم.

6. استدلال در عمل و بيان منطقي را زيباترين نوع اثبات خود و بهترين روش براي پاسخ به مخالفان و منتقدان و زمينه ساز يک رقابت اخلاقي و اسلامي مي دانيم.

7. نقد مباني نظري، راه، روش و برنامه رقبا را صحيح و تخريب شخصيت ديگران و پرداختن به افراد را گناهي نابخشودني دانسته، پريدن به اين و آن در تبليغات را در شان نظام اسلامي، مردم و کانديداي مورد حمايت خود نمي دانيم.

8. رقابت انتخاباتي را مسابقه براي خدمت بيشتر مي دانيم؛ لذا رعايت انصاف را شاخص کليدي رفتار و روح لازم اين عرصه مي دانيم و پايان رقابت را آغاز رفاقت با رقباي خود مي دانيم.

9. ارائه برنامه و بيان کارهاي در محدوده توانائي و اختيارات را رفتار صادقانه و ضروري در عرصه تبليغ مي دانيم و از بيان وعده هاي غيرقابل انجام يا خارج از حيطه اختيارات رئيس جمهور پرهيز مي کنيم.

10. سوء استفاده از بيت المال و اسراف در تبليغات را در همه شرايط و خصوصا در شرايط ملتهب اقتصادي کنوني، ظلمي نابخشودني دانسته و تلاش براي فرهنگ سازي تبليغات کم خرج و حداقلي را بر خود لازم مي دانيم.

11. از پذيرفتن کمکهاي انتخاباتي شبهه دار و وابستگان کانون هاي ثروت و قدرت پرهيز کرده و آن را مخالف روحيه عدالتخواهي و فسادستيزي مي دانيم و براي تامين مخارج حداقلي انتخابات بر کمکهاي کردمي متمرکز خواهيم شد.

12. بهره گيري از مکر، فريب و توجيه وسيله با هدف را رفتاري غير اسلامي دانسته و پرهيز از آن را بر خود لازم مي دانيم.

13. نگاه غربي «برنده و بازنده» را در شان رقابت زيبنده در نظام ارزشي و اخلاقي جمهوري اسلامي و مردم شريف ايران نمي دانيم و اعتقاد راسخ داريم برنده واقعي انتخابات، ملت ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي خواهد بود لذا وجهه همت خود را برگزاري پرشور و حماسي انتخابات و حضور گسترده مردم قرار خواهيم داد.

14. حضور در انتخابات را عهدي بزرگ با خداوند متعال، امام زمان، مقام معظم رهبري و ملت بزرگ ايران و توجه به امانت عظيم جمهوري اسلامي و پاسداري از خون شهداء دانسته و بر وفاي به اين عهد بزرگ پافشاري مي کنيم.

از تمامي هواداران عليرضا زاکاني انتظار عمل و پايبندي به تقوا، اخلاق و قانون داشته و پيشاپيش از هرگونه عمل و رفتار خلاف مفاد اين منشور اخلاقي برائت مي جوييم. از خداوند متعال حرکت در مسير نوراني اسلام، قرآن و ولايت را براي خود و همه حاضرين در عرصه خطير حماسه سياسي مسئلت داريم.

جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار