بر اثر سياست هاي تبعيض آميز آمريکا نسبت به مسلمانان ؛‌

عامل انفجارهاي بوستون هنوز دفن نشده است

سياست هاي تبعيض آميز در آمريکا موجب شده است گورستان ها در اين کشور حاضر به قبول جسد تيمورلنگ تسارنايف مظنون انفجارهاي بوستون به علت مسلمان بودن او نباشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني روسيا اليوم، گورستان ها در ايالت ماساچوست و ديگر ايالت هاي آمريکا حاضر به قبول جسد "تيمور لنگ تسارنايف" يکي از دو متهم انفجارهاي ماراتن بوستون نيستند. اين رفتار موجب شد مقايسه اي بين آنچه برادران تسارنايف انجام دادند با آنچه ديگر مجرمان در آمريکا انجام داده اند و رفتاري که با هر يک از آنها شده است صورت گيرد. 
"ريما ابوحمديه" گزارشگر روسيا اليوم از واشنگتن گزارش داد: جنجال گسترده رسانه اي پس از انفجارهاي بوستون و جنجالي که پس از مشخص شدن چچني تبار بودن متهمان اين حادثه ايجاد شد، هم اکنون نيز بر سر دفن تيمورلنگ تسارنايف ديده مي شود. 
"ابراهيم رحمان" امام يکي از مساجد بوستون گفت: به نفع جامعه و مساجد در بوستون يا ديگر مناطق آمريکا نيست که فردي که بحث و جدل زيادي درباره او وجود دارد و متهم به ارتکاب چنين اقدام زشتي است در اينجا دفن شود. من ساکن بوستون هستم و در اينجا متولد و بزرگ شده ام و خانواده تسارنايف حق دارند هرگونه مي خواهند با جسد او رفتار کنند.
گورستان ها در بوستون حاضر به قبول جسد تيمورلنگ نشدند. همسرش نيز حاضر نشد جسد او را تحويل بگيرد و تنها گورستاني که تصميم گرفت جسد را تحويل بگيرد با اعتراض گسترده تظاهرکنندگان مواجه شد. پيتر استفان مدير اين گورستان گفت علت اعتراض اين است که تامرلان فردي مسلمان است و دست به اقدامي تروريستي زده است. 
اما اگر مظنونان آمريکايي تبار بودند چنين بحث و جدلي ايجاد نمي شد. نمونه هاي زيادي در اين باره وجود دارد از جمله فردي که بيست و شش نفر از جمله بيست کودک را در مدرسه اي ابتدايي در دسامبر سال گذشته کشت و تيموتي مک وي که ساختماني دولتي را در اوکلاهما منفجر کرد و بيش از يکصد نفر را کشت. اين افراد و افراد بسيار ديگري که اقدامات مشابهي انجام دادند به ارتکاب اقدام تروريستي يا در اختيار داشتن سلاح براي کشتار جمعي متهم نشدند. 
پيتر استفان افزود: تيموتي مک وي افراد بسيار بيشتري را کشت و موارد مشابه ديگري هم وجود دارد که انسان هاي زيادي کشته شدند ولي ما آنها را تروريست ندانستيم.اما اگر امام جماعتي در آمريکا مسئوليت دفن تسارنايف را بپذيرد بايد نگران واکنش ديگران باشد. 
در اين گونه موارد سياست يک بام و دو هوا در پرونده هايي که متهمان شرقي تبار يا مسلمان باشند به وضوح ديده مي شود. اين رفتارها نشانه گسترش اسلام هراسي در آمريکا است. 
ابوحمديه گزارشگر روسيا اليوم در پايان گفت: رسانه ها اعلام کردند فردي حاضر شده است قطعه زميني را براي دفن تسارنايف اهدا کند ولي جزئيات انتقال جسد او و دفن آن اگر با موافقت مسئولان مواجه شود با جنجال زيادي همراه خواهد بود. 







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار