دکتر ایراندخت فیاض یادآور شد:

پرچم گذشته، حال و آینده یک جامعه است

پرچم تمام گذشته، حال و آینده يك جامعه را نشان مي‌دهد. هويت افراد به وسيله پرچم از ساير مليت ها متمايز مي‌شود بنابراين دارای خاصیت تمايزگري است، چرا كه هر مليتي با نماد هويتي خاصی شناخته مي‌شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر فياض در گفت و گو با ستاد خبري نخستین جشنواره پرچم گفت : ما براي شناساندن هر پديده‌اي به نماد احتياج داريم، به عنوان مثال گنبد و گلدسته هاي مسجد نماد تفكر و تمدن اسلامي است، اين گنبد در جای جاي جهان هويت اسلامي را معرفي مي‌كند و تمام نظام اعتقادي، باوري ، نگرشي و رفتاري آن هويت ديني را مي‌رساند، به عبارت دیگر كسي كه گنبد مسجد را مي بيند ، متوجه مي‌شود كه اين گنبد متعلق به کسانی است كه به اسلام اعتقاد دارند، كتاب آسماني آنها قرآن و پيامبر آنان حضرت محمد (ص) است . اين مساله  درباره پرچم هم مصداق دارد چراکه پرچم شخصيت و هويت ملت ها را در اذهان عمومي تداعي مي‌كند.

ریيس كميسيون تعليم و تربيت شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت : بنابراین پرچم سه رنگ جمهوري اسلامي ايران نشانه هويت ايراني ـ اسلامي، تاریخ تمدن ، نظام فکری، رفتارها و شخصیت ما است. نمي‌توان نمادي از هويت يك كشور را به دست گرفت و به ارزش‌هاي آن كشور وفادار نبود، فردی كه پرچم جمهوري اسلامي را در دست مي‌گيرد، بايد ظاهري مطابق با ارزش‌های اسلامي نیز داشته باشد.

ریيس شوراي تخصصي تحول و نوسازي نظام آموزشي در ادامه بیان داشت: گاهي نياز داريم برخي اطلاعات دوباره به حافظه ما يادآوري شوند ، اين گونه جشنواره‌ها كه نمادهاي ملي  را يادآوري مي‌كنند، يكبار ديگر ما را  به گذشته هويتي، ماموريت ها و مسووليت هایمان متصل می کنند.

نخستین جشنواره پرچم که در سه رشته عکس ، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به همت سازمان فرهنگی- هنری، مدیریت فرهنگی منطقه 5 و فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خردادماه 92 همزمان با آزادی خرمشهر فرصت دار ند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه   جشنواره پرچم ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 44031160-021 تماس حاصل کنند./ي2
برچسب ها: پرچم ، جشنواره ، فیاض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار