اردبیل/ معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت؛

2 هزار میلیارد تومان برای پزشک خانواده در نظر گرفته شده است

معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بودجه سال 92 دو هزار میلیارد تومان برای پزشک خانواده در نظر گرفته شده است که اگر اختصاص پیدا کند ما تمام کشور را زیر پوشش می‌بریم.

فاطمه رخشانی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: اگر در بودجه سال 92 رقم2 هزار میلیارد تومان را به وزارت بهداشت اختصاص دهند تا طرح پزشک خانواده را عملیاتی کنیم، ما قادر هستیم تمام کشور را زیر پوشش اجرای این طرح ببریم چرا که هیچ مشکلی با اجرای برنامه در کل کشور نداریم.

وی گفت:‌ ما منتظریم تا تکلیف بودجه سال 92 مشخص شود تا منابع مورد نیاز در اولین فرصت در اختیار ما قرار گیرد تا اجرای طرح را به صورت گسترده و با اولویت در استان‌های مختلف عملیاتی کنیم.

رخشانی خاطر نشان کرد: ما پارسال در دو استان و شامل پنج دانشگاه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را شروع کردیم که این استان‌ها شامل فارس و مازندران بود که تجارب گران‌سنگی نیز در این دو استان به دست آمد که در ادامه راه قطعاً برای اجرای موفق‌تر مؤثر می‌باشد.

وی افزود :‌ ما با برنامه‌ریزی دقیق اشکالات، موانع و پیشنهادات مورد نظر را در اجرای این طرح دریافت کردیم تا امسال بتوانیم در هفت استان اولویت‌دار دیگر این برنامه را اجرایی کنیم.

معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با برشمردن هفت استان اولویت‌دار در اجرای طرح پزشک خانواده گفت: طرح پزشک خانواده امسال در استان‌های آذربایجان‌شرقی و‌ غربی، اردبیل، خوزستان، یزد، قزوین و خراسان جنوبی اجرا می‌شود تا عملاً در 9 استان کشور این طرح در تمام سطوح یک، دو و سه اجرایی شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، طرح ، پزشک ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.