دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، از راه اندازی خبرگزاری فرهنگ در کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

منصور واعظی از تغییر نام خبرگزاری کتاب به نام خبرگزاری فرهنگ خبر داد و ابراز امیدواری کرد این خبرگزاری بتواند در حوزه کتاب و کتابخوانی نقش موثری داشته باشد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به سرانه مطالعه کشور اشاره کرد و با بیان اینکه در حال حاضر شاهد رشد خوب سرانه مطالعه در کشور هستیم، ابراز داشت: سرانه مطالعه کتاب در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو دقیقه بود و این روند در سال 78 به6.5 دقیقه ارتقاء یافت.

واعظی ادامه داد: بر اساس سنجش های صورت گرفته در سال گذشته سرانه مطالعه کتاب به 15 دقیقه ارتقاء یافت.

وی سپس مجموع سرانه مطالعه کشور را 75 دقیقه عنوان و خاطر نشان کرد: امروز در منطقه در این زمینه کشور ما مقام اول را در اختیار دارد.

واعظی ادامه داد: تا سال 89 کشور ترکیه رتبه اول را در اختیار داشت، اما این رتبه در سال 89 تغییر کرد و به کشور ما داده شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از نظر کیفیت و سرانه مطالعه در منطقه رتبه اول را در اختیار داریم.

وی گفت: بر اساس برنامه های پیش بینی شده مقرر بود این اتفاق تا سال 1404 بیفتد که کشور ما در این زمینه جلو است و امروز این رقم عملیاتی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا سال 1400 میلادی کشور ما جز یکی از 15 کشور برتر دنیا در این زمینه باشد.

واعظی به روند ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه نیزاشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس اطلاعات موجود 40 درصد از منابع ساخت این کتابخانه از محل اعتبارات استانی کرمانشاه تامین شده و مقرر شده بود که مابقی آن از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تامین شود.

واعظی ادامه داد: درصورتیکه 50 درصد منابع مورد نیاز برای تکمیل این کتابخانه ازمنابع استانی تامین شود، 50 درصد باقیماندهاز طریق نهاد کتابخانه های عمومی کشور تامین شود.

به گفته واعظی در صورتی که اعتبارات استانی ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه تامین شود، نهاد کتابخانه های عمومی کشور مابقی آن را پرداخت خواهد کرد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، کشور ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.