معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشورگفت: براساس سرشماری سال 1390 ، 45/92 صدم درصد جمعیت کشور را افراد با سواد تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد ،علی باقرزاده در جمع خبرنگاران بجنورد بابیان این مطلب ،افزود: با وجود همه مشکلات وموانع این سازمان آمادگی دارد تمام بی سوادن موجود درکشور را جذب وآموزش دهد.

وی درهمین راستا از سرمایه گذاری 400میلیارد تومانی دولت دراین حوزه در سال گذشته خبردادو گفت: پارسال 636 هزار نفر از بی سوادان معادل 52 درصد از فعالیتهای نهصت سواد آموزی برون سپاری شد.

وی بابیان اینکه هم اکنون با 18 دستگاه از جمله وزارت کشور تفاهم نامه امضاء شده است، افزود: امسال تلاش می کنیم تمام فعالیت هارا به بخش خصوصی واگذار کنیم .

درصد با سوادی ایران دربین کشورهای منطقه جایگاه پانزدهم است

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشورگفت: براساس آمار ارائه شده در سال 1385 درصد باسوادی ایران دربین 24 کشور منطقه از رتبه پانزدهم برخوردار است.

89 درصد مردم خراسان شمالی با سواد هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور همچنین با اشاره به وضعیت سواد آموزی در خراسان شمالی هم گفت:در گروه سنی 10تا 49 سال ،55هزار نفر از مردم استان ازهار به بی سوادی کرده ند که امسال 28 هزارو 826 نفر با اسم ومشخصات کامل برای آموزش هدف گذاری شده اند.

باقرزاده افزود: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان را افراد بی سواد تشکیل می دهند باید برای آموزش در روستاها بخصوص زنان روستایی بیشتر متمرکز شویم./س

برچسب ها: کشور ، نهضت ، سواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.