مسواك زدن زياد هم موجب پوسيدگي دندان مي شود!

يكي از مدل هاي پوسيدگي دندان،پوسيدگي از طوقه ي دندان است.در اين حالت سطح رويين دندان به مرور ريزش مي كند و به دليل ظاهري بودنش در زيبايي چهره تاثير منفي مي گذارد.

مونا وطن خواه دندانپزشك در گفت گو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران درخصوص اين نوع پوسيدگي گفت: علائم اوليه پوسيدگي دندان از طوقه شيشه رنگ و مات شدن پايه دندان است به طوري كه براي بيمار مشهود است و درصورت عدم درمان رنگ دندان به تيرگي مي گرايد.هم چنين قسمت هايي از سطح دندان ريزش مي كند و حفره ايجاد مي شود و در نهايت دندان نرم مي شود.

وي تصريح كرد:سالمندان،افرادي كه از دهان تنفس مي كنند و يا انحراف بيني دارند،افرادي كه از پروتز ثابت يا متحرك استفاده مي كنند كساني كه خشكي دهان دارند مانند افراد سيگاري و معتادان بيشتر در معرض پوسيدگي دندان قرار دارند.
 
علت بروز اين پوسيدگي چيست؟
به طوركلي هر نوع پوسيدگي دندان به دليل كاهش PH دهان است هر نوع مواد خوراكي كه سبب شود محيط دهان اسيدي شود پوسيدگي دندان را به دنبال خواهد داشت مانند شيريني جات، ترشي جات و حتي شير كه بايد حتما بعد از مصرف اين مواد دهان را بشوييم. 
وطن خواه افزود:نحوه ي مسواك زدن و تعداد دفعات مسواك زدن مي تواند پوسيدگي دندان را افزايش دهد. 

وي اظهار داشت: پيشنهاد مي كنيم سه بار در روز،هر بار به مدت 3 تا 5 دقيقه دندان ها را آهسته و با زاويه ي 45 درجه با مسواك بشوييد. و از شستن با شدت دندان ها خودداري كنيد.اين نحوه مسواك زدن موجب ساييدگي دندان مي شود.و به خاطر از بين رفتن ميناي دندان مقاومت دندان در مقابل باكتري هاي توليد كننده ي پوسيدگي كم مي شود و مي تواند موجب پوسيدگي طرق دندان شود. 

وي افزود:افرادي كه علائم ذكر شده را در دندان خود مشاهده مي كنند از خميردندان هاي فلورايددار استفاده كنند البته تاثيراين خميردندان ها موضعي است و بايد به دندان پزشك مراجعه نمود.
برچسب ها: مسواک ، دندان ، دهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار