دستگيري اعضاي گروه کيف قاپ ، گردنبند قاپ و خفه کن

اعضاي باندي که اموال با ارزش طعمه هاي خود به روش خفه کني سرقت مي کردند،دستگير شدند مالباختگان و شکات براي شناسايي و پيگيري به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سرهنگ کارآگاه علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ما به تشريح جرييات اين خبر پرداخت.
 
وي گفت:ساعت 2 بعدازظهر 14 بهمن ماه سال گذشته خبر دستگيري يک سارق کيف قاپ از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 به کلانتري 112 ابوسعيد اعلام شد .
 
با حضور مأموران کلانتري در محل و انجام بررسي هاي اوليه مشخص شد که دو سارق کيف قاپ که سعي داشتند تا اقدام به سرقت کيف يکي از شهروندان نمايند ، پس از ارتکاب سرقت و در هنگام فرار ، در چهارراه ابوسعيد با يک دستگاه اتوبوس شرکت واحد برخورد و يکي از سارقان ( ترک نشين موتورسيکلت ) توسط شهروندان دستگير مي شود .
 
اظهارات شاکي :
 
با حضور شاکي پرونده در کلانتري ، وي در اظهاراتش به مأموران گفت : " در خيابان ابوسعيد در حال تردد بودم که ناگهان اين شخص (متهم دستگير شده) کيفم را گرفت و به زور از دستم قاپيد و فرار کرد ؛ در حاليکه فرياد مي زدم " داخل کيف چيزي نيست " اما اين شخص بدون توجه به فريادهاي من به سرعت سوار يک دستگاه موتورسيکلت شد و قصد داشت تا به همراه همدستش از محل متواري شود که موتورشان با يک دستگاه اتوبوس برخورد و هر دو نفر روي زمين افتادند ؛ با کمک مردم که متوجه سرقت شده بودند ، توانستيم مانع فرار يکي از آنها بشويم اما نفر دوم با موتور به سرعت از محل فرار کرد " .
 
پرونده در اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ :
 
با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع کيف قاپي ، پرونده جهت رسيدگي در اختيار کارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .
 
با انتقال متهم به پايگاه هشتم که خود را در زمان دستگيري به نام مهدي معرفي کرده بود ، کارآگاهان پايگاه هشتم هويت واقعي وي به نام پوريا . ر ( 22 ساله ) را شناسايي و اطلاع پيدا کردند که وي از مجرمان سابقه دار در زمينه کيف قاپي و سرقت منزل است که از 5 ماه پيش و پس از دستگيري اعضاي گروه سارقان کيف قاپ توسط پليس آگاهي شهريار ، از اين شهرستان متواري و به تهران آمده است .
 
متهم که تا زمان شناسايي هويت واقعي اش توسط کارآگاهان منکر هرگونه ارتکاب سرقت کيف پاقي شده بود ! ، پس از شناسايي توسط کارآگاهان و مواجهه حضوري با دو مالباخته و شناسايي توسط آنها به ناچار لب به اعتراف گشود و مدعي شد که پس از متوراي شدن از شهريار ، در اولين سرقت دستگير شده است !! .
 
با توجه به سوابق متعدد متهم در زمينه کيف قاپي و احتمال تعدد جرايم و ارتکاب سرقت ها در قالب گروه کيف قاپي ، هماهنگي هاي لازم انجام و پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .
 
آغاز تحقيقات پليسي :
 
با آغاز تحقيقات پليسي – تخصصي در اداره هجدهم ، متهم که تا آن زمان تنها مدعي يک فقره سرقت در طول 5 ماه مدت زمانِ متواري بودن خود شده بود ، به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر معرفي اعضاي گروه سارقان کيف قاپ ، به بيش از 50 فقره کيف قاپي در مناطق مختلف سطح شهر تهران اعتراف کرد .
 
متهم در اعترافاتش عنوان کرد که با تشکيل گروه چهار نفره سارقان کيف قاپ و گردنبند قاپ ، با مراجعه به مراکز تجاري و بانک هاي سطح شهر تهران ابتدا به شيوه "زاغ زني" افراد حامل وجه نقد و طلاجات را شناسايي و در ادامه و به همراه ديگر اعضاي گروه ، به شيوه هاي مختلف "کيف قاپي" ، "خفه کني" ، "آويزان بري" ، "سرقت داخل خودرو" و بعضا با تهديد چاقو ، قمه و اسپري اقدام به سرقت مي کردند .
 
با اعترافات صريح متهم به دهها فقره کيف قاپي ، گردنبند قاپي و ... در مناطق مختلف شهر تهران بويژه در خيابان ولي عصر ، ايران شهر ، شريعتي ، استاد معين ، ميرداماد ، اتوبان صدر ، يافت آباد ، جاده مخصوص و ... بررسي پرونده هاي کيف قاپي مناطق مختلف سطح شهر تهران آغاز و با توجه به اعتراف متهم مبني بر انجام "زاغ زني" توسط وي در مراکز تجاري و بانک ها ، از مالباختگان جهت شناسايي وي دعوت صورت گرفت که تعدادي از مالباختگان پس از حضور در اداره هجدهم متهم را صراحتا به عنوان زاغ زن و يا سارق اموالشان مورد شناسايي قرار دادند .
 
يکي از مالباختگان که در زمان سرقت از ناحيه دست و کتف مورد ضربات قمه و چاقو قرار گرفته بود ، پس از شناسايي متهم به عنوان "زاغ زن" در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:"در تاريخ 27 ديماه سال 1391 از شعبه بانک يافت آباد مبلغ 8 ميليون و 500 هزار تومان دريافت و با ماشين به سمت منزل حرکت کردم ؛ بعد از رسيدن به داخل کوچه ي محل زندگي ، هنوز داخل ماشين بودم که ناگهان يک نفر با چاقو به من حمله ور شد و در حاليکه با قمه مرا از ناحيه دست و کتف مجروح کرده بود ، همدستش اقدام به سرقت کيف دستي حاوي پول از روي صندلي شاگرد راننده کرد و هر دو نفر به سرعت سوار دو دستگاه موتورسيکلت شده و از محل متواري شدند ؛ حتي زمانيکه همسايگان و اهالي محل قصد داشتند تا مانع فرارشان بشوند ، آنها با عربده کشي و نمايش قمه و قدرت نمايي از محل فرار کردند " .
 
مالباخته ديگر که پوريا را به عنوان "سارق" شناسايي کرده بود ، پس از شناسايي متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:در تاريخ 26 شهريورماه سال گذشته وقتي از بانک شعبه ميدان آزادي خارج شده و به سمت خودرو حرکت کردم ، به محض اينکه داخل خودرو نشسته و کيف حاوي پول را بر روي صندلي گذاشتم ، همين آقا ( متهم ) به سرعت درب خودرو را باز کرد و کيف حاوي 8 ميليون و 510 هزار تومان وجه نقد را سرقت کرد " .
 
دستگيري اعضاي گروه سارقان کيف قاپ :
 
با توجه به اعترافات متهم و شناسايي سه عضو ديگر گروه سارقان به نام هاي "محمود . الف" ( 19 ساله ) ، "فرهاد . ز" ( 20 ساله ) و "مصطفي . ز" ( 21 ساله و پسرعموي فرهاد ) ، شناسايي مخفيگاه متهمان و دستگيري آنها در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .
 
دستگيري ساير اعضاي گروه سارقان کيف قاپ ، در شرايطي آغاز شد که متهمان با اطلاع از دستگيري همدست خود بلافاصله مخفيگاه هاي خود را تغيير داده و يا به محل سکونتشان تردد نداشتند .
 
اقدامات پليسي جهت شناسايي مخفيگاه متهمان آغاز و سرانجام ، در اولين مرحله مخفيگاه "فرهاد " ، در شهر جديد پرند شناسايي شد ؛ با شناسايي دقيق مخفيگاه فرهاد ، هماهنگي هاي لازم قضايي انجام کارآگاهان اداره هجدهم با اخذ نيابت قضايي در ساعت 6 صبح هشتم اردبيهشت ماه سال 1392 متهم را در حاليکه قصد داشت تا از طريق پنجره متواري شود ، دستگير و در بازرسي از مخفيگاهش مقادير زيادي از اموال متعلق به مالباختگان از قبيل مدارک شناسايي ، گوشي هاي تلفن همراه ، انواع کيف دستي مردانه و زنانه و .... را کشف کردند .
 
با دستگيري فرهاد و انتقال وي به اداره هجدهم ، وي پس از مواجهه حضوري با پوريا به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن تأييد اظهارات پوريا در زمينه تشکيل گروه سارقان کيف قاپ و ارتکاب دهها فقره سرقت در تهران و شهريار ، مخفيگاه دو عضو ديگر گروه را اعلام و ديگر اعضاي گروه سارقان نيز ، در منطقه سلطان آباد شناسايي و دستگير شدند .
 
سرهنگ کارآگاه علي غياثوند ، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت :"با دستگيري متهمان و شناسايي آنها از سوي دهها مالباخته و با توجه به گستردگي سرقت هاي انجام شده توسط متهمان ، قرار بازداشت موقت از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهمان جهت شناسايي ديگر جرايم ارتکابي در اختيار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند ؛ لذا از کليه مالباختگاني که در طول شش ماه گذشته و به شيوه هاي مختلف زاغ زني ، کيف قاپي ، گردنبند قاپي ، خفه کني ، آويزان بري و سرقت گوشي تلفن همراه به شيوه قاپيدن ، مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح شکايات خود به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه نمايند " . /ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
پرویزترابی
۲۰:۵۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
عکس متهمان که چند مورد اعتراف داشتند در همین صفحه گذاشته شود تا شناسایی سریع وآسانتر شود
آخرین اخبار