نامه جمعي از بازي سازان ايراني به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي؛

حذف بودجه بازي سازي به معني نابود کردن هنر بازي سازي در كشور است

حدف بودجه بازي سازي يعني نابود شدن تمام اميدها و تيم هاي جواني که براي مقابله با تهاجم فرهنگي ياعلي گفته اند تا در اين عرصه از جنگ نرم در مقابل بازي هاي خارجي و غربي بازي رايانه اي ايراني موفق بسازند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جمعي از بازي سازان رايانه اي پيرو تصويب بودجه سال 92 در مجلس شوراي اسلامي با ارسال نامه اي خواستار تعييت رديف بودجه مستقل براي بخش بازي سازي رايانه اي شده اند، متن نامه به اين شرح است:
بسمه تعالي

"ملتي که از نظر فرهنگي غني باشد، حتي اگر برخي مشکلات سياسي و اقتصادي نيز داشته باشد، بالقوه، ملت مقتدري است" (مقام معظم رهبري -مدظله العالي)

نمايندگان محترم  مجلس شوراي اسلامي
با سلام و احترام

بي شک يکي از مهمترين عرصه هاي حيات يک ملت عرصه فرهنگي است و چه بسا کشورهايي با وسعت جغرافيايي بالا و با همه قدرت و ثروت مادي خود بي پشتوانه غني فرهنگي در جهان و در ميان قلب هاي آزاده حرفي براي گفتن ندارند و چه زيبا رهبر انقلاب فرمودند که :" اگرملتي، از نظر شاکله ظاهري، مقبول و پيشرفته جلوه کند و از نظر فرهنگي و باطني دچار نابساماني باشد، ملت ورشکسته اي خواهد بود"
اما کشور زيباي ما خواستگاه و مامن فرهنگي بزرگ و جهاني است ، فرهنگ اسلامي و ايراني که اين سرزمين را در طوفان حوادث و در ميدانگاه هاي حساس و سرنوشت ساز نجات داده است و امروز يکي ديگر  از آن بزنگاه هاي بزرگ تاريخي است . اگر روزي جبهه هاي نبرد مرزهاي جغرافي مان بود و جوانان اين سرزمين جان بر کف براي حفاظت از وجب به وجب اين خاک و دين و فرهنگشان به ميدان حوادث مي رفتند، امروز فشار هاي اقتصادي آزموني جديد پيش روي ما قرار داده است. 
اگر روزي حمله نظامي طرح و حيله دشمن براي هجوم به ما و نابود کردن دين و فرهنگمان بود بي شک امروز دشمنان با فشارهاي اقتصادي هدفي جز اين در سر ندارند.
لايحه بودجه سال 92 که در اين شرايط تدوين شده مي بايست بيش از هر چيز به هدف دشمن که به زانو در آوردن ملت ايران و منحرف کردن تصميم سازان از عرصه هاي مهم و حياتي اين کشور که يکي از مهمترينشان بي شک عرصه فرهنگي است توجه داشته باشد.
اما متاسفانه به نظر مي رسد که اين مهم در لايحه مزبور مغفول واقع گرديده است و خصوصا بر پايه آنچه که در اخبار آمده بودجه مربوط به توليد بازي هاي رايانه اي در اين لايحه به کل حذف شده است.
چرخ هاي اين هنر صنعت که يکي از مهمترين بازوهاي فرهنگي کشور در صحنه مقابله با تهاجم فرهنگي است توسط نخبگان جواني مي چرخد که همچون برادران و خواهرانشان در ديگر صنايع پيشرفته مانند صنايع هسته اي ، نانو تکنولوژي ، هوافضا و ... با تمامي کمبودها و تحريم ها ايران را صاحب تکنولوژي کردند که جز تکنولوژي هاي سطح بالا ( اصطلاحا high Tech  ) محسوب شده و امروز کشور عزيز ما  تبديل به بزرگترين قطب بازي سازي خاورميانه و جهان اسلام شده است.
اکنون که بودجه سال 92 در حال بررسي در مجلس شوراي اسلامي است ،اين جوانان که تمامي زندگي خود را عاشقانه وقف توليد بازي هاي رايانه اي کرده اند تا اين نهال نو پا روز به روز بالنده تر شود چشم اميد به تصميم نمايندگان خود در خانه ملت دارند تا با تعريف رديف بودجه مستقل براي اين بخش دوباره اميد را به اين عرصه باز گردانند.
حذف بودجه بازي سازي به معني نابود کردن اين هنر صنعت و از بين رفتن تمامي تلاش هايي است که در اين ساليان در جهت ساختن زير ساخت ها و رشد بازي سازي در کشور صورت گرفته است و آن هم درست در زماني که بازي سازي ايراني در حال خيز برداشتن براي حضور پر قدرت در بازارهاي جهاني است.
حدف بودجه بازي سازي يعني نابود شدن تمام اميدها و تيم هاي جواني که براي مقابله با تهاجم فرهنگي يا علي گفته اند تا در اين عرصه از جنگ نرم در مقابل بازي هاي خارجي و غربي بازي رايانه اي ايراني موفق بسازند ،حدف بودجه يعني خالي شدن بازار ايران از بازي هاي ايراني و يکه تازي بازي هاي خارجي در بازار ايران، بازي هاي خارجي اي که بسياري از آنها فرهنگ ما را نشانه رفته اند ، بازي هايي که با حداقل قيمت در ايران به فروش مي رسند و به فکر و انديشه فرزندان اين سرزمين هجوم مي آورند تا ذهنشان را به گونه اي تحت تاثير قرار دهند که دشمن مي خواهد و ما با حدف بودجه بازي سازي عملا آب به آسياب دشمن مي ريزيم.

در نهايت مجددا ما گروهي از بازي سازان ايراني ، از مجلس شوراي اسلامي استدعا تا داريم تا با در نظر گرفتن اين مساله بودجه مناسب را به اين بخش اختصاص داده تا حکايت ما مانند رزمندگاني نباشد که جنگ جان بر کف آماده هرگونه از خود گذشتگي هستند اما پشتيباني لجستيکي نمي شوند چرا که ما نيز با پيروي از آيين و رفتار پدران و برادرانمان در دوران دفاع مقدس قدم در اين مسير جهاد گونه گذاشته ايم  و براي موفقيت در اين راه نياز به حمايت و پشتيباني کامل دولت ، مجلس و ساير نهادها داريم تا با ياري حق بتوانيم با توليد بازي هاي ايراني فضاي جولان را از بازي هاي خارجي که فرهنگ ما را نشانه گرفته اند بگيريم.

با احترام بيکران
جمعي از بازي سازان ايراني
رونوشت به :
شورای عالی انقلاب فرهنگی
وزيرمحترم فرهنگ وارشاد اسلامی
شورای عالی فضای مجازی
برچسب ها: بازی سازی ، بودج ، حذف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار