رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير:

طراحي شبكه ملي اطلاعات كشور

رئيس دانشگاه صنعتي امير كبير از تدوين برنامه و ايجاد گروهي براي طراحي شبكه ملي اطلاعات كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ دكتر عليرضا رهايي با اعلام اين خبر گفت: توليد علم و فناوري از اهداف چشم انداز 20 ساله كشور است كه ترسيم و رسيدن به آن باري بر دوش مديران ارشد نهاده است كه با توجه به سند چشم انداز و برنامه توسعه چهارم ايران مي‌بايست به جايگاه اول علمي و فناوري در سطح منطقه برسد و اين نيازمند حركت جدي مسئولان در اين زمينه است.
 
وي با بيان اينكه سازمان‌ها بايد با روش‌هاي علمي اهداف سازماني را ترسيم كنند افزود: مديران داراي پيشرفت بايد يك مسير تكاملي را مشخص و آن را طي كنند كه اين مسير تكامل در مجموعه اداري متكي به فناوري اطلاعات است كه امروزه در تمامي سازمان‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
 
وي تاسيس رشته‌هاي مرتبط با فناوري اطلاعات پژوهشكده آينده نگري را از جمله اقدامات دانشگاه امير كبير در اين زمينه عنوان و بيان كرد: تاسيس رشته‌هاي فناوري اطلاعات باعث شد در چند سال اخير نيروهاي متخصص در اين زمينه تربتي و وارد بازار كار شوند و با ايجاد پژوهشكده آينده نگري نيز در حال تدوين برنامه‌ها در جهت رسيدن به اهداف سازماني هستيم.
 
وي با اشاره به تدوين برنامه و ايجاد گروهي براي طراحي شبكه ملي اطلاعات كشور ادامه داد: اين پروژه در حال اجرا است كه سيستم‌هاي بخش‌هاي اقتصادي و اجتماعي با بكارگيري شبكه اينترنت انجام مي‌شود و چون اينترنت سيستم فراگير و خارج از كشور هدايت مي‌شود كشورما را در شرايطي همچون تحريم دچار آسيب مي‌كند از اين رو با طراحي آن مي‌توان از آسيب‌هاي آينده جلوگيري كرد.
 
* ايجاد سيستم اتوماسيون اداري در دانشگاه
 
رئيس دانشگاه امير كبير در ادامه به راه اندازي سيستم اتوماسيون اداري اشاره و  گفت: با راه اندازي اين سيستم تبادلات كاغذي از ميان رفته و استفاده از حركت‌هاي دانشگاهي طي 5 سال اخير شده است و ما را در برطرف كردن نياز محيط دانشگاهي توانمندتر كرده است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار