یک جراح چشم و فوق‌تخصص پیوند قرنیه؛

بازماندن و خشكي چشم ها شایع ترین عارضه جراحی بلفاروپلاستی

یک جراح چشم و فوق‌تخصص پیوند قرنیه گفت: عمل پلک چشم یکی از عمل‌هایی است که در سال‌های اخیر از سوی افراد و به ویژه خانم‌هایی که پلک چشمانشان قوام خود را از دست داده و شل شده است، صورت می‌گیرد.

دکتر محمدرضا فرتوک‌زاده در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه این عارضه نه تنها از نظر زیبایی چهره فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه موجب سنگینی پلک‌ها شده و منجر به کاهش میدان بینایی می‌شود، که در این صورت می‌توان با عمل جراحی زیبایی یا بلفاروپلاستی، پلک چشم‌ها را ترمیم کرد؛ افزود: بايد در نظر داشت كه اين عمل جراحي خطرات خاص خود را داشته و مي‌تواند منجر به باز ماندن چشم‌ها و در نتيجه خشكي چشم شود.

وی در ادامه به شایع‌ترین دلایل مراجعه بیماران برای جراحی چشم اشاره و بیان کرد: یکی از این دلایل رفع خستگی چشم‌ها و آسودگی پلک‌هاست. پلك‌هاي چشم به‌طور طبيعي در سنين بالا و معمولا بعد از 45 سالگي شل شده و در روي مژه‌ها قرار مي‌گيرد كه اين عارضه در برخي افراد كمتر و در برخي بيشتر به وجود مي‌آيد.

وی با بیان اینکه عواملي مانند خوابيدن به صورت دمر، وجود بيماري خاص كه منجر به پفي چشم شود، ادامه داد: محافظت نکردن از چشم‌ها در برابر اشعه آفتاب و ساير عوامل در شل شدن پلك‌ها مي‌تواند تأثیر داشته باشد تا جايي كه پلك‌ها روي چشم سنگيني كرده و مزاحم ديد مي‌شود كه در اين صورت مي‌توان با عمل جراحي اين‌ پلك‌ها را ترميم كرد.

فرتوك‌زاده افتادگي پلك را از دیگر عوامل شيوع عمل جراحي پلك برشمرد و اظهارداشت: افتادگي پلك بالا مي‌تواند در اثر بيماري يا ضربه به وجود آيد و به صورت مادرزادي باشد.

این جراح چشم و فوق‌تخصص پیوند قرنیه در پایان عمل پلك پايين را از روش‌هاي زيبايي دانست و گفت: چربي‌هاي پلك پايين در مواردي به صورت پف كرده بيرون زده و آويزان مي‌شود و چهره افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ که در اين عمل كه بيشتر جنبه زيبايي دارد، مي‌توان چربي‌هاي اضافي پايين پلك چشم‌ها را هم از بيرون يا از داخل پلك پايين خارج كرد.
برچسب ها: چشم ، قرنیه ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار