تبریز/

برنامه ریزی برای تولید بیش از 5000 تن گوشت گاومیش در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: گوشت گاومیش در سال گذشته 4900 تن در استان تولید شده بود و بنا بر پیش بینی صورت گرفته تولید 5100 تن گوشت گاومیش در استان دور از انتظار نخواهد بود.

عبداللّهی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: جمعیت گاومیش در استان 98 هزار راس برآورد شده است.

وی تشریح کرد: بیشترین گوشت گاومیش در مراغه، میانه و سراب به میزان 770، 700 و 480 تن عبداللّهی با معرفی شهرستان های برتر تولیدکننده شیر گاومیش در آذربایجان شرقی ادامه داد: بیشترین تولید شیر گاومیش در مراغه، میانه و سراب به ترتیب با تولید 9000، 8600 و 5800 تن در استان تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: اصلاح نژاد گاومیش های بومی با بهره گیری از اسپرم گاومیش ایتالیایی را باید از مهم ترین برنامه های مدیریت بهبود تولیدات دامی سازمان در حماسه اقتصادی قلمداد نماییم.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 60 هزار تن شیر گاومیش در استان تولید شده بود و سعی بر آن داریم تا با افزایش دو هزار تنی در پایان سال جاری، شاهد استحصال 62 هزار تن شیر از این دام سنگین باشیم.

عبداللّهی تاکید کرد: شیر گاومیش ایتالیایی از چربی زیادی برخوردار بوده و می تواند به عنوان یکی از امتیازات این نژاد از گاومیش تلقّی شد/س

برچسب ها: گوشت ، گاومیش ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.