موزه فرشچیان میزبان آثار تذهیب و نگارگری خدیجه نور محمدیان

نمایشگاهی از آثار نسخ خطی و تذهیب هنرمند معاصر خدیجه نور محمدیان بیست و ششم اردیبهشت ماه در موزه استاد محمود فرشچیان واقع در سعدآباد گشایش می یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد،معصومه مبینی در خصوص این نمایشگاه گفت: مجموعه آثار تذهیب و نگارگری هنرمند خوش ذوق معاصر خدیجه نور محمدیان در بیش از 60 قاب از 26 اردیبهشت تا 3 خردادماه در دالان هنر موزه استاد فرشچیان  به نمایش عموم گذاشته می شود.
مسئول موزه استاد فرشچیان در معرفی این هنرمند افزود:خدیجه نورمحمدیان متولد 1337تذهیب بسیاری از نسخ خطی قرآنی را با رنگهای پخته به اجرا درآورده که منجر به تهیه مجموعه کاملی گشته تا بتوان مقدمات برپایی نمایشگاه انفرادی تذهیب را فراهم نماید.
وی اشاره کرد: این هنرمند همچنین قریحه ای در حوزه شعر و ادب دارد که در آثارش  به خوبی نمایان است.
مبینی در پایان اظهار داشت: در موزه استاد محمود فرشچیان همزمان با  هفته میراث فرهنگی نمایشگاهی از طرح های ضریح امام حسین (ع) برگزار می گردد و همچنین اکران کلیپ اجرای این طرح ها توسط استاد نامدار نگارگری محمود فرشچیان به نمایش در می آید.
گفتنی است مراسم گشایش نمایشگاه مذکور ساعت روز پنج شنبه 26 اردیبهشت در موزه استاد محمود فرشچیان واقع در بخش مرکزی مجموعه سعدآباد برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
با سلام بنده پسر خانوم خدیجه نورمحمدیان هستم با عرض تسلیت به جامعه هنری فوت خانوم نورمحمدیان در تاریخ ۲۸/۱۰/۱۴۰۱ را تسلیت عرض مینمایم.
هنر فکر و دست و ایمان ایشان تا ابد در آثار ایشان برای همه زنده خواهند ماند .
با تشکر و عرض تسلیت مجدد میلاد -رضا
آخرین اخبار