آیت‌الله رفسنجانی:

با توجه به شناختي كه از اوضاع كشور دارم وارد اين عرصه شدم

آیت‌الله رفسنجانی گفت: بر حسب وظيفه و انجام تكليف ديني و ملي و با توجه به شناختي كه از اوضاع كشور و مسائل و مشكلات داخلي و خارجي دارم وارد اين عرصه شدم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله رفسنجاني طی ديداری که با جمعي از استادان و دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران داشت به تشريح شرايط امروز كشور پرداخته و گفت: نقش پررنگ اقشار تحصيل‌ كرده در جامعه و سخنان عالمانه استادان در جهت اصلاح امور كشور و برطرف کردن مشكلات بوده و وضعيت خطير موجود نيازمند وحدت و همدلي است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اطلاع‌رساني صحيح از واقعيت‌هاي جامعه و نقد منصفانه را از ضروريات عصر انفجار اطلاعات دانست و افزود: امروزه با توجه به گستردگي رسانه‌ها و دسترسي به منابع اطلاعاتي متنوع از جمله اينترنت، روزنامه‌ها و وجود شبكه‌هاي اطلاع‌رساني گوناگون، امكان كتمان حقيقت‌ها به‌ويژه براي نسل تحصيلكرده و دانشگاهي وجود ندارد.

رفسنجاني با تاکید بر اینکه عدم شفافيت در ارائه اطلاعات موجب سلب اعتماد مردم به منابع داخلي و گرايش به منابع خارجي مي‌شود، ادامه داد: این مهم سدی در انعكاس صحيح اخبار می‌شود و در مقابل مخلوطي از مطالب راست و دروغ و تحريف شده را منعكس مي‌كند.

عضو خبرگان رهبري، با انتقاد از رويه موجود در كشور تصریح کرد: این رویه دستاوردهاي انقلاب اسلامي در گذشته را  از جمله بخش خدمات و تلاش‌هاي مديران  در جهت ترميم زيرساخت‌های دوران پس از جنگ و در حال بازسازي و سازندگي زير سؤال مي‌برد.


وی اظهار داشت: ناديده گرفتن خدمات دولت‌هاي گذشته و دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي، موجب ترويج يأس و بي‌اعتمادي مردم نسبت به انقلاب و مسئولان مي‌شود.

رفسنجانی در ادامه افزود: افراد يا جريان‌هايي كه به دليل مطامع چند روزه حزبي يا جناحي خود، با توسل به دروغ، تحريف و تهمت درصدد اثبات خود و نفي ديگران هستند؛ خواسته يا ناخواسته به انقلاب اسلامي و تاريخ مشعشع آن ظلم مي‌كنند.

رفسنجاني، اسلام را ديني متعالي با اهداف هدايت بشریت به سمت نور و پيشرفت و تعالي توصيف كرد و گفت: اگر احكام اسلام ناب، بدون پيرايه‌ها و حواشي همان‌گونه كه در عصر پيامبر اسلام عرضه شده در جامعه به درستي عمل شود، ديگر كمتر شاهد معضلات و مشكلات فرهنگي، اقتصادي و سياسي خواهيم بود.

وی تاکید کرد: مردم ايران، مردمي فهيم و قدرشناس هستند که مي‌توان با كمك و اعتمادسازی میان آنها و با تلاش گسترده به رفع مشكلات پيش روي كشور در ابعاد داخلي و خارجي کمک کرده و موج امیدواری در مسیر پیشرفت کشور را بیش از پیش گسترش داد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پاسخ به تشكر حاضران از وی براي حضور در انتخابات رياست جمهوري گفت: بر حسب وظيفه و انجام تكليف ديني و ملي و با توجه به شناختي كه از اوضاع كشور و مسائل و مشكلات داخلي و خارجي دارم وارد اين عرصه شدم.

رفسنجاني ضمن اظهار امیدواری برای حضور پرشور مردم در انتخابات به ايجاد رقابتي سالم در این عرصه و حفظ و تحكيم وحدت، انسجام و همدلي مسئولان و مردم اشاره کرد و بیان داشت: امید است تا در انتخابات پیش رو ابهت و عظمت حضور مردم در صحنه‌هاي انقلاب را به دشمنان خارجي نظام اسلامي ايران نشان داده شود.

وي تصریح کرد: معتقدم هر دولتي كه بتواند با پشتوانه رأي اكثريت مردم از سلايق و گرايش‌هاي مختلف سياسي داخل خانواده انقلاب اسلامي، زمام امور را در دست گيرد، مي‌تواند با پشتوانه و اعتماد و كمك و ياري همين مردم در حل مشكلات و معضلات كشور موفق‌تر عمل كند و همه مسئولان نيز بايد به چنين دولتي كمك و ياري‌رسان باشند.

گفتنی است در ابتداي اين ديدار آقايان مجتهدزاده، احمدي، دلاوري از دانشگاه علامه طباطبايي، محمودي و تني چند از استادان به بيان دغدغه‌هاي موجود در جامعه پرداخته و از رفسنجاني براي حضور در انتخابات قدرداني کردند.

انتهاي پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار