برنامه مدون ملي براي کودکان و نوجوانان در حوزه IT نداريم

يک کارشناس فناوري اطلاعات گفت: نيازمند ورود شوراي عالي فضاي مجازي به منظور تدوين برنامه ملي در خصوص نحوه استفاده کودکان و نوجوانان از فناوري هاي ارتباطي هستيم.

حميد ضيايي پرور دکتراي ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه چالش ها و خلاهاي زيادي در حوزه بازيهاي رايانه اي و استفاده بهينه کودکان و نوجوانان از فناوري هاي ارتباطي داريم به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران اذعان داشت: هيچ نوع سياست واحدي در حوزه کودک و نوجوان در مبحث فناوري اطلاعات اعم از بازي، اينترنت تبلت و سخت افزارها و نرم افزارها نداريم و اين در حالي است که با  تدوين يک برنامه ملي مدون مي توان استفاده اي بهينه اي از استعداددهاي کودکان و نوجوانان در اين عرصه داشت.

وي افزود : کودکان و نوجوانان به سمت استفاده از انواع ابزارهاي فناوري اطلاعات حرکت مي کنند و در تمام دنيا نحوه استفاده اين گروه سني از فناوري هاي ارتباطي در چارچوب هاي قانوني تعريف شده است.

وي خاطرنشان کرد: نبايد ذهنيت ها تنها درگير مسائل اخلاقي و نکات منفي فناوري هاي ارتباطي باشد بلکه بايد به نکات قوت اين نوع فناوري ها در جهت آموزش و پژوهش و پرورش استعدادهاي کودکان و نوجوانان توجه کرد.

برچسب ها: فناوری ، اطلاعات ، مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار